۴- ورزش نکردن

کارآفرینان معمولاً به بی توجهی به وضعیت جسمانی خود معروف اند. ورزش نکردن توان فیزیکی و ذهنی شما را کاهش خواهد داد و وقتی از لحاظ بدنی فعالیت کافی نداشته باشید اعتماد به نفس شما نیز ضربه خواهد خورد. با این همه مزایای جسمانی و روانی که ورزش کردن می تواند برای سلامت شما داشته باشد، باید ورزش را در برنامه ی خود بگنجانید. اگر تا الان به اندازه ی کافی فعالیت جسمانی نداشته اید، شاید ورزش کردن در ابتدا کمی برایتان دشوار باشد. به همین دلیل سعی کنید شروع ملایمی داشته باشید، اما در درازمدت پشتکار خود را حفظ کنید.وقت کافی به ورزش اختصاص دهید تا به کسب و کار خود در گذر از موانع و حفظ رشدی پایدار کمک کرده باشید.

۵- درک نادرست از حد و مرزها و تفاوت ها

عدم توانایی در درک تفاوت میان نگرانی ها و مسئولیت ها از یکدیگر باعث می شود بسیاری از کارآفرینان دچار فرسودگی و استیصال شوند. وقتی مرز ها به اندازه ی کافی مشخص نباشند، هر مسئله ای می تواند بار سنگینی روی دوش شما قرار دهد و به همین علت، فشار زیادی به شما وارد خواهد شد.

اما شما می توانید با تمرکز و تبیین دقیق مسئولیت های خود و واگذار کردن نگرانی هایتان به کسانی که در قبال آنها مسئولیت دارند، موانع ذهنی خود را برطرف کنید و ذهن و کسب و کار خود را با تعیین حدود مشخص، از نگرانی های بی مورد آزاد کنید.

کار کردن روی این عادت ها می تواند به تحول شرکت شما کمک کند و آن را به سطح بالاتری ارتقا دهد. به یاد داشته باشید که یک شبه نمی توانید بر همه ی این موارد مسلط شوید، اما می توانید با کمی تمرکز و استمرار، تغییرات بزرگی در زندگی و کسب و کارتان ایجاد کنید. اگر عادت بدی در خود شناسایی کرده اید، انرژی کافی برای از بین بردن آن را به کار بگیرید.به یاد داشه باشید: عادت هایتان را تغییر دهید تا کسب و کار و زندگی تان تغییر کنند.

منبع:

www.entrepreneur.com/article/251636

برداشت آزاد خودم از این موضوع.