۴- برداشت هر یک از طرفین را درک کنید

شما برای دفاع از نقطه نظر خود به مدارک و شواهدی نیاز خواهید داشت، اما این شواهد هر چقدر هم که قانع کننده باشند، هیچگاه به تنهایی شما را پیروز یک بحث نخواهند کرد. درک گفته های هر یک از طرفین (شرحی که برای درک زندگی و دنیای پیرامون به خودمان می گوییم)، کلید واقعی از بین بردن ناسازگاری هاست. در واقع، تقریباً تمام تقابل های انسانی ناشی از همین برداشت های متفاوت از زندگی و دنیای پیرامون است.

برداشت شما ممکن است این باشد که به عنوان همسر، همیشه حامی شریک زندگی خود بوده اید و مثلاً سه مسافرت گذشته ی خود را در کنار خانواده ی همسر خود گذرانده اید، در حالی که دوست داشته اید آن را طور دیگری بگذرانید.

از طرف دیگر برداشت همسر شما ممکن است این باشد که خانوداه ی او به گرمی شما را در جمع خود پذیرفته اند و از حضور شما استقبال کرده اند، اما به نظر می رسد شما چندان قدر این موضوع را نمی دانید.

گاهی اوقات این برداشت ها در سطح ناخودآگاه رخ می دهند، اما به هر صورت وجود دارند. به زبان آوردن این برداشت ها در قالب کلمات به شما کمک می کند محل و علت عدم توافق خود با طرف مقابلتان را دقیقاً شناسایی کنید. این کار شما را به سمت پیدا کردن راه حلی قابل قبول برای طرفین هدایت می کند.

۵- هر کجا که می توانید از موضع خود کوتاه بیایید

در گرماگرم یک بحث داغ، طبیعی است که نخواهید حتی یک سانتی متر از موضع خود عقب نشینی کنید. خوب دقت کنید، این کار طبیعی است، اما سازنده نیست. در عوض، نفس عمیقی بکشید، سعی کنید خشم خود را کنار بگذارید و از خودتان بپرسید آیا می توانید در مورد برخی چیزهایی که طرف مقابلتان می گوید کوتاه بیایید یا نه. شاید به عنوان مثال واقعاً باید به خاطر حرفی که زده اید عذرخواهی کنید. شاید بهتر است در صورتی تعطیلات را در کنار خانواده ی خود بگذرانید که با همسرتان در مورد یک سفر دیگر به دلخواه وی به توافق برسید.

همه ی اینها به این بستگی دارد که اهداف مطلوب و نیازهای حداقلی خود را به یاد داشته باشید. اگر نتیجه ی بحث، یک یا هر دوی آنها را محقق می کند می توانید خود را پیروز آن بدانید.

منبع:

www.inc.com/minda-zetlin/5-no-tears-ways-to-win-an-argument-.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

برداشت آزاد خودم از این موضوع.