یک بازنشستگی آسان بیشتر شبیه به یک رویا است

این روزها بازنشستگی یک مفهوم پیش پا افتاده است که بخواهید به این زودی ها خود را درگیر آن بکنید. بله زندگی ادامه دارد و شما باید تا جایی که می توانید تلاش کنید، کار کنید و در طول زندگی خود بیشتر احساس جوانی و سرزندگی بکنید. این منطقی نیست که تنها به خاطر سر آمدن یک موعد مقرر در تقویم،‌ تمامی آن دانش و تجربه را کنار بگذارید. به تدریج پیمانه عمر شما پر می شود و شما باید به راحتی قادر باشید که شغل خود را در سن ۵۰ و یا ۶۰ تغییر داده و یک فصل کارآفرینی جذاب را در زندگی خود برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده آغاز کنید. پس چرا باید در یک بازنشستگی خسته کننده گیر کنید،‌ درست آن هم زمانی که می توانید کنترل زندگی را به دست گرفته و کاری جالب انجام دهید، کاری انرژی بخش و رضایت بخش و در جامعه باشید؟

زندگی، سراسر آموختن است

یک راه برای بالا بردن سطح کیفی یک زندگی این است که یک شخص تا می تواند ذهن خود را فعال نگه دارد آن هم با یادگیری مداوم. روزی که شما دست از یادگیری بکشید روزی است که شروع به پیر شدن می کنید، صرف نظر از سن بیولوژیکی که دارید. شاید کسی به شما بگوید که کارآفرینان ذاتا کارآفرین هستند و ساخته نمی شوند، اما مثال های فراوانی از کارآفرینان موفق در سنین بالا وجود دارد که شما را قانع خواهد کرد که این حرف درست نیست، مثل Ray Kroc،‌ بنیانگذار مک دونالد در سن ۵۲ سالگی و یا Richard Branson.

پس اگر می خواهید یک کارآفرین موسپید باشید چه باید بکنید؟

به آسانی طرز فکر خود را تغییر دهید. شما شاید فکر کنید که در سازگارترین شرایط کاری تان هستید و نتوانید به همین آسانی شرایط را از ریشه تغییر دهید،‌ اما شما می توانید. اگر می خواهید، شکل زندگی را همان تصمیماتی که شما می گیرید، تشکیل می دهد. پس از این کار که خود را براساس سنتان و یا کاری که برای جایگاه شغلی تان تا به امروز انجام داده اید، تنظیم کنید، دست بکشید. با دیدن خود به عنوان یک مدیر، حسابدار و یا یک بازاریاب، شما به صورت ناخودآگاه به خود می گویید که در چه جایگاهی هستید و همین مانع پیشرفت شما می شود.

اگر به آموزش نیاز دارید، پس برای کسب وکارتان به کلاس های آموزشی بروید و از وجود برنامه هایی که به شما مهارت های لازم را می دهند حداکثر استفاده را ببرید. یک مربی برای خود پیدا کنید، شخصی با تجربه های کارآفرینی تا به شما بازخورد آنچه که انجام می دهید را بدهد و بازخورد آنچه که قصد انجام آن را دارید. با این کار سریع تر می آموزید و کمتر اشتباه می کنید.

در این دنیای پرتلاطم اقتصادی، تبدیل به یک کارآفرین نامطمئن در سنین بالا شدن،‌ بهترین برنامه برای دوران بازنشستگی تان است، و اینگونه است که کنترل زندگی و آینده تان را به دست خواهید گرفت.


منبع: http://www.entrepreneur.com/article/238982