توصیه های اساسی برای موفقیت

اگر به فکر ایجاد یک وبلاگ گروهی و کسب و کار موفقی از این طریق هستید، نکات زیر را حتماً به خاطر بسپارید:

1.حوزه ی فعالیت خود را تا حد ممکن، گسترده انتخاب کنید. وبلاگ های معرفی شده در بالا نیز زمینه کاری خود را بسیار کلی انتخاب کرده اند، مانند اخبار روزانه، سیاست، ابزارک های الکترونیکی، اخبار فن آوری اینترنتی و غیره. این حوزه ها به گونه ای هستند که هر روز می توان مطالب جدیدی برای آنها نوشت.

2.نامی برای سایت خود انتخاب کنید که قابلیت بازاریابی داشته باشد. به علت تعداد زیاد مطالب روزانه در وبلاگ های گروهی، خوانندگان معمولاً مطالب را از طریق خبرخوان دنبال نمی کنند، بلکه گاه به گاه مستقیماً به آدرس وبلاگ مراجعه می کنند تا مطالب جدید را مرور کنند. نام وبسایت باید به راحتی در ذهن مخاطبان بماند و همچنین، مرتبط با زمینه ی کاری وبلاگ باشد.

3.محتوای بسیار زیادی تولید کنید. مهمترین عامل موفقیت و اتفاقاً مشکل ترین قسمت کار، همین است. مطالب باید خوانا، مرتبط و جذاب باشند. برای این کار یا باید تیم نویسندگان را استخدام کنید (که این کار بسیار پرهزینه است) و یا باید نویسندگان را در درآمد های وبلاگ شریک کنید، و یا مثلاً به نویسندگان اجازه دهید در صفحات مربوط به خود، تبلیغات قرار دهند. با گسترده تر شدن کار، احتمالاً به یک ویراستار نیز احتیاج خواهید داشت.

4.پیوسته کار کنید. هیچ کدام از وبلاگ های ذکر شده، جدیداً ایجاد نشده اند. باید با پشتکار و ماه ها و حتی سال ها کار کنید تا به درآمد دلخواه برسید.

5.خط مشی خود را با نظر خوانندگان تطبیق دهید. وقتی کم کم بازدیدکنندگان سایت زیاد شدند، دقت کنید که آنها به کدام دسته مطالب توجه بیشتری نشان می دهند. این توجه ویژه را می توانید از طریق تعداد بازدیدها، تعداد ارسال مطالب به شبکه های اجتماعی به وسیله ی خوانندگان و یا نظرات ارسال شده توسط آنها تشخیص دهید. چنانچه خوانندگان به موضوعات خاصی علاقه نشان می دهند، سعی کنید بیشتر به آن موضوعات بپردازید.

منبع:

http://www.viperchill.com/build-a-superblog/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.