۱- همه اشتباهات تان را نام گذاری کنید

برای همه اشتباهات، شرمندگی ها، نومیدی ها و شکست ها نامی انتخاب کنید. آنها را نوشته و در جایی جلوی چشم تان قرار دهید. هر روز آنها را ببینید و بعد از بین ببرید. بدین ترتیب خود را از این اسارت آزاد می کنید. خودتان را اسیر و زندانی در گذشته نکنید.

۲- به اشتباهات گذشته تان احترام بگذارید

اشتباهات شما بخشی از تجربه شما هستند. به آنها نگاهی انداخته و به خودتان به خاطر این اشتباهات احترام گذارید، چراکه حالا فرصت جبران آنها را دارید. خوشحال باشید که از آنها درس آموخته اید.

۳- موفقیت هایتان را بی ارزش نکنید

زمانی که وقت تان را صرف افسوس خوردن به خاطر گذشته می کنید، تمام موفقیت هایتان را نادیده می گیرید چراکه فقط گذشته برایتان اعتباردارد. اگر بر موفقیت هایتان تمرکز کنید خواهید دید که اشتباهات تان جدی نیست.

۴- اجازه ندهید اشتباهات تبدیل به داستان زندگی تان شود

اگر همواره اشتباهات تان را به خود گوشزد نمایید، آنها تبدیل به داستان زندگی شما می شوند و بر تمام زندگی تان سایه خواهند افکند.

۵- زندگی حال تان را با گذشته نابود نکنید

با ماندن در گذشته، زندگی حال تان را نابود نکنید. نباید همواره نگران کارهای گذشته تان باشید. اگر غرق گذشته تان شوید دیگر شاد نخواهید بود.

۶- درس های آموخته شده از اشتباهات گذشته تان را فراموش نکنید

باید بدانید که اشتباهات تان شخصیت شما را نمی سازد. اشتباهات شما بخشی از فرایند یادگیری تان در زندگی هستند. پیام گذشته شما آینده شما را می سازد.

۷- خودتان را ببخشید تا بتوانید پیشرفت کنید

برای پیشرفت در آینده باید اجازه دهید دردها و ناراحتی های گذشته از شما بیرون روند. با بخشیدن خود می توانید آزادانه زندگی کنید.

۸- از اشتباهات گذشته تان برای کمک به دیگران استفاده کنید

همه ما در گذشته کارهایی انجام داده ایم که باعث احساس شرمندگی در ما شود. اجازه ندهید این احساس شما را از آینده بازدارد. از تجارب گذشته تان برای کمک به دیگران در شرایط مشابه استفاده کنید.

منبع:

http://addicted2success.com/life/8-easy-ways-to-break-free-from-your-past-and-succeed-in-life/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.