هدف از نوشتن این مقاله، بیان چگونگی شروع و ساخت و راه اندازی یک شرکت موفق در بازارهای جهانی توسط یک کارآفرین بوده است. نویسنده دیدگاه منحصر به فردی را برای شکل دهی یک کسب وکار بهتر و گرفتن تصمیمات در جایگاه یک رهبر، بیان کرده است. وی دیدگاهی را در مورد آنچه که مورد نیاز موفقیت است، ارائه می دهد.

در یک دنیایی که هرشخص اینگونه فکر می کند که بیش از حد کار می کند و بیش از حد استرس دارد، این طبیعی است که همه به دنبال راهی برای کمتر کار کردن و بیشتر لذت بردن از زندگی باشند. اما چه می شود اگر که واقعا آنقدری که فکر هم می کنیم پرکار نباشیم؟ و یا زمان فراغت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم؟ و چه می شود اگر که مفهوم تعادل بین کار و زندگی یک مفهوم کاملا تحت کنترل ما باشد؟ از نظر نویسنده در این قضیه هیچ شکی نیست که مردم نسبت به گذشته کار کمتری می کنند و وقت آزاد بیشتری دارند. تمامی این گفته ها بر اساس مقاله ای منتشر شده در سال ۲۰۰۶ در مجله The Economist می باشد.

تمامی مشکلات ما ترکیبی از اولویت بندی های اشتباه و نبود تمرکز و نظم می باشد. در واقع زمان زیادی را صرف انجام کارهای بی اهمیت می کنیم و تمرکز کافی بر روی آنچه که واقعا باید انجام دهیم نداریم. همه اینها هم نتیجه انتخاب های خودمان است. همه ما به طور مداوم در حال شکایت از دنیایی هستیم که مجبوریم شبانه روز کار کنیم. اما حقیقت این است که خود ما این بلا را به سر خود آورده ایم. چرا که کسی تفنگی بر روی سر ما نگذاشته است که جواب یک تلفن و یا پیامک را حتما بدهیم، آن هم درست در زمان خوابیدن، بازی کردن با فرزندان، شام خوردن و بسیاری کارهای دیگر. کسی شما را مجبور نکرده است که در زمانی که کاملا بر روی انجام یک کار تمرکز کرده اید حتما جواب یک ایمیل و یا یک پیام شبکه اجتماعی را بدهید. چرا این کار را انجام می دهید؟ چون عاشق توجهید، عاشق مهم بودنید و عاشق ویژه بودن هستید.
آنوقت حدس بزنید که چه اتفاقی می افتد؟ اگر یک شرکت هوشمند باشد، این خصایص شما را اهرمی قرار می دهد تا هرچه بیشتر شما را درگیر کار خود کند، حتی در خانه،‌ آن هم از طریق ایجاد یک شرایط کاری منعطف تا افراد بتوانند به راحتی با هم کار کنند و حتی در خانه هم ایجاد ارتباط کنند، با خریدن موبایل و رایانه های شخصی برای شما و در عوض گرفتن زمان و توجه بیشتر از شما. پرواضح است که مسئولان اجرایی، حرفه ای ها، رهبران کسب و کاری ساعات کاری بلندمدتی را پشت سر می گذارند. اما همه چیز در اختیار خود هر شخص است. اگر می خواهید به چیزهای بزرگ دست یابید، باید مسئولیت پذیر باشید و سخت و زیاد کار کنید. اینگونه است که بالاخره یک روزی جواب می گیرید و جهش بزرگ می کنید. به علاوه سه مورد مهم را هیچوقت از قلم نیندازید:
اولویت بندی، تمرکز، نظم

ما باید در مورد تمرکز بر روی اولویت های کاری، نظم خاصی را دنبال کنیم و هر اولویتی را در زمان درستش به انجام برسانیم و کار امروز را به فردا نسپاریم.

و اما در بخش بعدی این مقاله به دلایل اصلی اتلاف وقت بیش از حد توسط افراد اشاره می کنیم، شبکه های اجتماعی. فیسبوک، توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ و خیلی های دیگر. زمانی که ما صرف خواندن مطالب بی ارزش بسیاری در این شبکه ها می کنیم و یا زمانی که صرف بازی کردن با موبایل هایمان و یا هرکار دیگری چون وبگردی می کنیم. اگر واقعا می خواهید موفق باشید، باید از این دنیای بی ارزش فاصله بگیرید و روی اولویت بندی کارهایتان تمرکز کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250850