شما می خواهید که در حوزه کاری خود تبدیل به یک متخصص شناخته شده و معتبر دارای خلاقیت شوید. اما چگونه یک شخص تبدیل به یک متخصص می شود؟ راه سنتی رسیدن به این درجه این است که عمر خود را صرف مطالعه و کسب تجربه در حوزه صنعتی دلخواهتان کنید و مدارک و اعتبارات تحصیلی موردنیاز را کسب کنید. اما این کار زمان زیادی از شما می گیرد، به خصوص شما کارآفرینان جوان که می خواهید به سرعت اوج بگیرید. در اینجا به تعدادی راه جایگزین برای رسیدن به این هدف اشاره می کنیم:

در مورد آنچه که در صنعت مدنظرتان مهم است، تا می توانید مطالعه کنید و آموزش ببینید

کتاب ها و مجلات بسیاری در تمامی حوزه های صنعتی رایج حال حاضر دنیا منتشر شده است که شما می توانید به سراغ آنها بروید و مطالب زیادی را بیاموزید. شما باید اصل مطلب را متوجه شده و آن را از متن مورد نظر اقتباس کنید. نویسنده ها می دانند که چه چیزی برای صنعت بهتر است. شما باید در حوزه کاریتان تبدیل به یک انسان زبردست شوید و اعمال نظر کنید، درست مثل یک متخصص. 

به تبلیغات توجه داشته باشید

این کار به شما می گوید که چه چیزی در صنعت حال حاضر مهم و جدید است و اینکه کسب و کارهای موجود چه می گویند و در حال فروش چه محصولاتی هستند.  

تلاش کنید که یک مقاله بنویسید و آن را در یک مجله صنعتی به چاپ برسانید

این کار به اندازه ای که به نظر می رسد،‌ سخت نیست. یک بار که این کار را بکنید، به عنوان یک نویسنده صنعتی دارای تجربه کاری به حساب می آیید. مردم نام شما را می بینند و موضوع مورد بحث شما را دنبال می کنند.

یک وبسایت و یا وبلاگ برای خود راه اندازی کنید

با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید، در مورد چالش های صنعت به بحث و گفتگو بپردازید، درست مثل یک متخصص. شما می توانید با این کار به نوعی مقالات و مباحث مورد گفتگوی خود را در معرض نمایش بگذارید.

به تهیه تعدادی فایل صوتی و یا ویدئویی بپردازید و آن را در وبلاگ خود در اختیار خوانندگان قرار دهید

شما حتی می توانید از خود فیلم تهیه کنید و درآپارات به اشتراک بگذارید.

به دنبال این باشید که در یک دانشگاه محلی ویا آموزشگاه و یا سازمان دولتی سخنرانی کنید

به یک پروفسور و یا استاد دانشگاه و یا یک مدیر یک بخش سازمانی این پیشنهاد را بدهید که در مورد موضوعی تخصصی یک سخنرانی کنید، کاملا به صورت رایگان. به دنبال تشکیل یک سمینار نیز باشید، تا از این طریق اعتبار لازم را کسب کنید. اگر موضوع پیشنهادی شما قابل ملاحظه باشد، می توانید به کسب و کارهای مرتبط و شرکت های تجاری پیشنهاد بدهید که در طول ملاقات های تجاری به گفتگو در آن زمینه بپردازید.

برای کسب اعتبار هرچه بیشتر، از رسانه ها برای شناساندن خود به صنعت استفاده کنید

با این کار در مدت زمانی مشخص، به مهارت های نوشتاری و گفتاری مورد نیاز در زمینه صنعتی که مهم است که عموم مردم در مورد آن بدانند، دست خواهید یافت.

به سازمان های صنعتی مرتبط با حوزه کسب و کاریتان بپیوندید

به این سازمان ها پیشنهاد بدهید که قادر هستید تا درمورد موضوعات صنعتی تخصصی، به صورت ماهانه مطالبی تالیفی را منتشر کنید و به تولید محتوا برای مجلات انتشاری توسط خودشان بپردازید. البته در انتهای آن هم مشخصات خود مثل نام و ایمیل را بنویسید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/220696