گاهی اوقات شادی پشت درب بوده و فقط منتظر است که شما درب را به رویش باز کنید. شما می توانید با ایجاد شرایطی، زندگی خوب و شادی برای خود بوجود آورید. شما می توانید با بکارگیری متدهای علمی و اثبات شده زیر، همین حالا شرایط شادتری برای خود ایجاد نمایید.

۱- ۷ دقیقه ورزش کنید

شما می توانید همین حالا با انجام یک فعالیت فیزیکی، نظیر بالا و پایین پریدن، پیاده روی یا بالارفتن از پله ها احساس شادتری داشته باشید. در یک مطالعه انجام شده، سه گروه از بیماران مبتلا به افسردگی با مدیتیشن، ورزش یا تلفیق هردو اینها مورد درمان قرار گرفتند. 

نتایج این مطالعه بسیار جالب بود. اگرچه در هر سه گروه بهبودی حاصل شد، اما بعد از گذشت ۶ ماه مشخص شد که ۳۸ درصد افرادی که فقط با مدیتیشن مداوا شده بودند، مجدداً مبتلا به افسردگی شدند. و در ۳۹ درصد از افرادی که ورزش کرده بودند بیماری عود کرده بود. دلیل آن کاملاً مشخص است؛ ورزش کردن موجب بهتر شدن حال شما می شود.

۲- نوشتن ۲۰ موردی که شکرگزار آن هستید

مواردی که به خاطر داشتن شان، سپاسگزارید، را بر روی کاغذ بنویسید. با اینکار نورون های بیشتری به کار افتاده و شما احساس بهتری خواهید داشت.

۳- ۱۵ دقیقه چرت عمیق بزنید

خوابیدن یکی از بهترین روش های داشتن احساس بهتر است. به گفته یک پزشک متخصص علوم خواب، «در زمان خواب، شما انرژی ذخیره می کنید.» حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چرت عمیق موجب بهبود خلق و خو و عملکردهای شناختی شما می شود و خواب REM که با حرکات سریع چشم همراه است و معمولا ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد، نقش مهمی در ایجاد ارتباطات جدید در مغز و حل خلاقانه مشکلات دارد. حتی چرت زدن به مراتب بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه است.

۴- به طبیعت بروید

به ۱۰۱ دلیل طبیعت باعث خوب شدن حال و احوال شا می شود اما علمی موسوم به «علم سبز» به ما یاد می دهد که چطور آسمان آبی و درختان سبز بر ما تاثیر می گذارند. وقتی که در طبیعت تنها باشید، دیگر هیچ خبری از تقسیم بندی طبقات اجتماعی، نژادپرستی، یا تبعیض جنسیتی نیست. رودخانه خروشان به طبقه اجتماعی شما کاری ندارد. آهنگ سپری شدن زمان کُند است و شما می توانید از لحظات خود لذت برده و شاد باشید.

۵- وقتتان را با خانواده و دوستان سپری کنید

به گفته یک کارشناس روانشناسی دانشگاه هاروارد، بهترین کاری که ما می توانیم در زندگی انجام دهیم این است که وقت بیشتری به خانواده و دوستان مان اختصاص دهیم. طبق برآورد یک مجله اجتماعی-اقتصادی، ارزش ارتباطات ما با خانواده و دوستان به اندازه ۱۳۲ هزار دلار در سال از لحاظ رضایتمندی از زندگی می ارزد.

منبع:

http://www.collective-evolution.com/2015/08/10/10-scientifically-proven-methods-to-increase-your-happiness-right-now/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.