مغز ما به طور خارق العاده ای پویا است و دارای یک توانایی بالقوه که می تواند به آسانی در طول زندگی مان تغییر کند. در هر سنی می تواند مسیرهای عصبی جدیدی در بدن ما خلق و از نو تصحیح شود. این خاصیت پویایی مغز ما یک نعمت فوق العاده است که به ما این قدرت را می دهد تا از عادت های منفی حسی از جمله افسردگی، اضطراب و استرس به حالت های احساسی مثبت چون شادی و اعتماد به نفس تغییر حالت دهیم.

زمانی که شما درمی یابید که آنچه که اخلاقیات ما را کنترل می کند،‌ همان افکار ما است، دریافت بعدی این است که افکار ما از طریق احساسات ما کنترل می شود. فیزیولوژی ما از احساسات و افکار ما ساخته شده است. این دلیل اصلی این است که ورزشکاران و دانش آموزان و کارآفرینان بسیاری زمان خود را برای بارها و بارها از دست می دهند و شکست های عصبی بسیاری را تجربه می کنند که به طور کامل تحت تاثیر آنها قرار می گیرند و دلیل اینکه چرا بسیاری بعد از تنها یک یا دوشکست بزرگ عقب نشینی می کنند.

آنها به احساسات و عواطف خود اجازه کنترل افکارشان را می دهند و این افکار، اعمال آنها را کنترل می کند. اگر آنها یاد نگرفته باشند که چگونه احساسات و عواطف خود را تغییر داده و شکست را به پیروزی تبدیل کنند، آنوقت است که آن اشتباهات را برای بارهای متوالی انجام می دهند و دوباره شکست می خورند. گاهی وقت ها افراد از همان ابتدا به بار دوم فکر می کنند و با قرار گرفتن در شرایط بد روحی تصمیمات ضعیفی را گرفته و نتیجه این تصمیمات افکارشان را تحت تاثیر قرارداده و با شکست های عصبی و فرصتی و مالی دیگری روبه رو می شوند.

زمانی که یک بازیکن فوتبال بهترین عملکرد خود را ندارد، بخشی از آن به خاطر این است که نتوانسته است خوب درک کند و سیستم و فرایندهای درونی و بیرونی خود را ترکیب کند و با یک هماهنگی بین این دو بخش، بهترین عملکرد را داشته باشد. باید به این توجه کرد که ما در مورد صدمات فیزیکی که مانع عملکرد خوب او می شوند صحبت نمی کنیم،‌ بلکه فرایندهای روحی و حسی این فوتبالیست را مورد گفتگو قرار داده ایم. زمانی که یک تیم شکست می خورد،‌ این بسیار مهم است که مربی و اعضای تیم تمامی اشتباهات را حذف و در مورد فرایندها دوباره تفکر کنند و آنگاه یک برنامه جدید را برای تبدیل شرایط منفی به مثبت طرح ریزی بکنند. این فرایند فیزیولوژیکی مشابه می تواند در هرشرایطی از زندگی یک شخص صدق کند،‌ اهمیتی ندارد که آن فرد یک کارآفرین باشد و یا یک ورزشکار و یا دانش آموز.

همه چیز انرژی است، بدن انسان مثل یک کامپیوتر، ماشین اجرایی نهایی است که بسیار مهم است که آن را با افکار خوب و غذای خوب و ورزش تغذیه کنیم. آنوقت است که با اولین پیروزی به دنبال رسیدن به مرحله بالاتر و بالاتر هستیم و با این فیزیولوژی درست است که عملکرد درست خود را تضمین می کنیم.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254144