چگونه می توانم کارایی خود را بالا ببرم؟ یک سوالی است که به طور دائم می تواند به ذهن هرشخصی برسد. هر شخصی در هر روز کاری می خواهد که کار بیشتری انجام دهد و یک حس رضایت بخش از رسیدن به برنامه های کاری اش داشته باشد. میلیون ها توصیه برای بالا بردن کارایی وجود دارد که در اینجا به ۵ مورد مهم از آنها اشاره می کنیم:

زودتر از همه به سرکار بروید و کمی دیرتر از همه برگردید

زندگی در یک کلان شهرباعث می شود که یک شخص موفق کار خود را قبل از هر شخص دیگری آغاز کند. با این کار هم زمان خود را با کمتر بودن در ترافیک ذخیره می کند و هم مهم ترین کارهایش را به موقع انجام می دهد. بودن در ترافیک باعث کلافه کردن هر کسی می شود و نیز باعث انتقال یک حس منفی برای باقی روز آن شخص به او می شود. این مورد برای پایان یک روز کاری هم صدق می کند. توانایی شما برای ذخیره این زمان های اضافی، نه تنها کارایی شما را بالا می برد، بلکه به شما کمک می کند که در بخش کاری خود در دسته کسانی باشید که هم دستمزد خوبی می گیرند و هم کارایی بالایی دارند. زود رفتن به سر کار و کمی دیرتر برگشتن از آن می تواند کمی تفاوت مثبت در دنیای کاری شما ایجاد کند.  

برنامه هرروز کاری را در شب قبل تنظیم کنید

اگر شما تنها ۱۵ دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید، برنامه کاری روز بعد خود را وارد سررسید و یا دفترچه یادداشتتان کنید و آنها را اولویت بندی کنید، این خود شما را در صبحگاه چند قدم به جلو می راند. با الویت بندی کارها شما می دانید که در یک روز کاری چه هدفی دارید و چه کارهایی حتما باید انجام بشوند.

دفترتان را برای صرف نهار ترک کنید

این یک چیز بسیار کوچک است که می تواند تاثیر بسیار بزرگی بر روی کیفیت کاری شما و باقی روزتان بگذارد. خارج شدن از محیط کاری برای صرف نهار باعث کاهش سطح استرس شده و خلاقیت شما را تازه سازی می کند و به شما کمک می کند که تمرکزی دوباره بر روی زمان باقیمانده کاری خود داشته باشید. با کمی پیاده روی می توانید ذهن خود را آزاد کرده و به این فکر کنید که ادامه روز را چگونه می خواهید بگذرانید.

‌مزاحمت ها و وقفه ها را به حداقل برسانید 

زمانی است که شما با کامپیوتر در محل کار خود سروکار دارید و این بسیار وسوسه انگیز است که به سراغ شبکه های اجتماعی رفته و اکانت خود را چک کنید و یا به وبگردی بپردازید. اما الان زمان کار است. اگر ممکن است در اتاق کاری خود را ببندید و با آویزان کردن یک نوشته حاوی جمله مزاحم نشوید،‌ به همکاران خود این را بگویید که فعلا در حال انجام کار هستید. در هر شرکتی افراد بسیاری هستند که دوست دارند به جای انجام کارهای مهم در مورد سریال های تلویزیونی شب گذشته با هم صحبت کنند. به این افراد اجازه ندهید تا شما را متوقف کنند. برای خود مرز و محدودیت قائل شوید. این توانایی می تواند تا حد امکان کارایی شما را افزایش دهد.

اهدافتان را مدام وارسی کنید

بعد از تعیین کردن اهداف بزرگ و هیجان انگیزتان که می خواهید به آنها برسید، سعی کنید که مدام آنها را در جلوی چشمتان داشته باشید. برای مثال اهداف خود را در جایی مثل موبایلتان یادداشت کنید و آنها را هرروز مشاهده کنید. با این کار انگیزه کافی برای انجام هرچه بهتر کارهایتان را دریافت می کنید.

شروع کنید به تصور کردن اینکه شما در بخش کاری خود شخصی با بالاترین کارایی هستید. این کار چه حسی دارد؟ بیشترین زمان را صرف چه کارهایی می کنید؟ فلسفه شما در مورد عملکرد شخصیتان چیست؟ با خود در یک رقابت باشید برای دیدن اینکه چه قدر می توانید کارها را انجام دهید. درست مثل یک بازی.

همیشه از شخصی که روز قبل بوده اید جلو بزنید. نتایج خود را دنبال کنید و هر روز به دنبال این باشید که با کارایی بالا کار کنید و هر روز به دنبال پیروزی های کوچک در انتهای روز باشید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/241797