برای آنهایی که یک شبه پولدار نشده اند این یک چیز واضح است که موفقیت هرسال می تواند نتیجه رفتارهای سال گذشته باشد. کار سخت، پشتکار، آموختن از اشتباهات، مثبت اندیشی و زمان هایی برای کسب انرژی. در اینجا به توصیه هایی اشاره می کنیم که هر حرفه ای باید برای اجتناب از فرسودگی و برای پرانرژی بودن و در نهایت موفقیت، به آنها عمل کند:

تا می توانید کارهایی را انجام دهید که دوستشان دارید

زمانی که شما کار خود را به عنوان یک کارآفرین آغاز می کنید، کفش های مختلفی را به پا می کنید، برخی از آنها ممکن است که به خوبی اندازه تان باشد و برخی از آنها به سایز شما نخورد. کدام بخش ها از کارتان را دوست دارید و با بهترین نتیجه انجام می دهید؟ اینها همان کارهایی هستند که شما را به جلو می رانند. شما می توانید از خود در مقابل فرسودگی محافظت کنید، آن هم با انجام همین کارهای جلوبرنده. پس موفقیت طولانی مدت خود را با انجام کارهایی که دوستشان دارید و به بهترین شکل انجامشان می دهید، تضمین کنید.

تا می توانید کارهایی را که دوستشان ندارید، انجام ندهید

زمانی که ما یک کار را واقعا دوست نداریم، اتفاق جالبی می افتد. از آن اجتناب می کنیم، انجامش را به تاخیر می اندازیم، در اولویت هایمان نمی آوریمش، و سرانجام از سر مجبوری آن را انجام می دهیم. پس تلاش کنید تا راهی پیدا کنید که شخصی را برای انجام کارها و بر عهده گرفتن مسئولیت هایی که هر هفته از انجام آنها سر باز می زنید، استخدام کنید. خوبی این کار این است که شاید آن شخص برعکس شما به انجام آن کارها علاقه مند باشد و موفق تر عمل کند.

یک برنامه تفریحی برای آینده بریزید و هیچگاه کنسلش نکنید

هدف از این کار این است که شما و همکارانتان و کارمندانتان بتوانید برای این برنامه تفریحی و اجرایی کردنش برنامه ریزی کنید. اهمیتی ندارد که چه برنامه پیش بینی نشده ای برای کسب و کارتان اتفاق بیفتد، شما باید بر روی این زمان تعطیلی کار اصرار بورزید. اگر نه که مجبور هستید یک برنامه کاری دائم و خسته کننده را در تمام طول زندگی تان بپذیرید.

هر روز دقایقی را به آرامش و سکون اختصاص دهید

از ده دقیقه تا یک ساعت، مهم نیست که چه قدر زمان دارید، زمانی را برای متوقف کردن ذهن خود از درگیری با مشکلات کسب و کاری و حل آنها برگزینید. تمرکز کنید، نوشیدنی بنوشید و یا نرمش کنید.

مطالعه کنید، لزومی ندارد که مرتبط با کارتان باشد

به نظر می رسد که بیشتر در زمان هایی که انسان از سر اجبار کاری را انجام نمی دهد، ایده های خلاقانه به ذهنش می رسد. شاید شما کتابی را بخوانید که هیچ ربطی به کسب و کار شما نداشته باشد. اما با خواندن آن کتاب یاد بگیرید که به محض پیش آمدن یک مشکل چگونه آن را مدیریت و حل کنید و ایده ای جدید به ذهنتان برسد. زمانی که احساس فرسودگی کردید، حتما تلاش کنید که مطالبی خارج از محدوده صنعتتان بخوانید. حتی اگر زمانی به اندازه خواندن یک مقاله کوچک دارید.

به جای ماندن بر سر یک کار، به سراغ انجام یک کار دیگر بروید

برای همه ما پیش آمده است که مدت ها بر سر انجام یک کار توقف کنیم و کاری هم از پیش نبریم. ذهن شما نیاز به استراحت دارد. زمان شما ارزشمند است،‌ پس اینگونه مدیریت کنید، شرایط خود را از انجام آن کار و فعالیت به شرایط انجام کاری دیگر تغییر دهید و بعدها به سراغ آن برگردید.

لیستی بلند بالا از اهداف بزرگ بدون وجود داشتن عادات درست کاری تنها طرز تهیه خستگی و فرسودگی است. پس زمانتان را به گونه ای مدیریت کنید که گویی رسیدن به موفقیت در کسب و کار یک دو ماراتون است و نه یک دو سرعت.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/241925