زندگی خصوصی

مطالب یک وبلاگ باید جذاب باشد و یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن جذابیت، داشتن یک داستان خوب است. بیشتر وبلاگ هایی که نمی توانند طرفداران زیادی جذب کنند، مطالب عام، کلی و غیر هیجان انگیز می نویسند. این مطالب را هر فردی می تواند بنویسد. وبلاگ های خوب، شخصیت خاص خود را دارند، مثلاً بسیار خنده دار، بسیار شخصی و تجربی و غیره. نویسنده باید موضوع را شخصی کند و تجربه ی خودش را با خوانندگان در میان بگذارد.

اگر داستان نویسنده به اندازه ی کافی جذاب باشد، هر موضوعی را می تواند برای خوانندگان جذاب کند. خوانندگان برای کسب اطلاعات می آیند، به علاوه می خواهند که سرگرم شوند. آنها می آیند تا عضوی از جامعه ای باشند که با احساسات نویسنده شریک می شوند.

اگر داستانی برای تعریف کردن وجود نداشته باشد، چه چیزی خواننده را در این جامعه نگه می دارد؟ گرچه منتشر کردن جزئیات خصوصی زندگی برای بیشتر نویسندگان ناخوشآیند است، راه های دیگر نیز برای جذاب کردن مطالب و موفقیت بلندمدت یک وبلاگ چندان ساده تر نیستند.

کمبود سوژه

آخرین چالش وبلاگ نویسان کمبود سوژه های مناسب است. اگر موضوع یک وبلاگ زندگی شخصی نویسنده باشد، هر روز موضوعی برای تعریف کردن پیدا خواهد کرد. مشکل اینجاست که تنها خوانندگان اندکی از این راه جذب اتفاقات روزمره ی نویسنده خواهند شد.

اگر بخواهید که طرفداران خود را حفظ کنید، باید راجع به موضوع بخصوصی بنویسید. گرچه تمرکز نویسنده بر موضوعی خاص، خوشآیند خوانندگان خواهد بود، اما نویسنده ای که به تنهایی کار کند را با مشکل کمبود مطلب و کمبود سوژه های جذاب مواجه خواهد کرد. برای حفظ طرفداران باید جریان مستمری از مطالب جدید و خواندنی ایجاد کرد. احتمالاً حفظ این جریان اساسی ترین چالش وبلاگ نویسی است. بهترین راه برای غلبه بر این مشکل، استفاده از چند نویسنده ی مختلف است که به طور منظم در تولید مطالب مشارکت کنند.

 برای درک حجم کار در این کسب و کارها، به این مثال بسنده می کنیم که سایت بزرگ Mashable که در زمینه ی اخبار رسانه های اجتماعی و اینترنتی فعالیت می کند، در پنج سال گذشته به طور متوسط 21 مطلب در روز تولید کرده است. البته این سایت در میان 10 سایت بررسی شده دارای کمترین تعداد مطالب روزانه بوده است.

به عنوان یک نمونه ی دیگر می توان از پروژه ی Julie and Julia نام برد. نویسنده ی آن وبلاگ تصمیم گرفت در یک سال، تمام دستورات یک کتاب آشپزی معروف را اجرا کند و تجربیات خود را در این کار در یک وبلاگ منتشر کند. بعد از آن کتابی بر این اساس نوشت و در سال 2009 فیلمی از این داستان ساخته شد.

همان طور که در ابتدا گفته شد، وبلاگ های کمی هستند که بر مشکلات این کار فائق می آیند و می توانند سودده باشند. اما همین تعداد کم ثابت می کنند که مدیران وبلاگ ها با تلاش و سختکوشی و مداومت در کار، به موفقیت خواهند رسید. اینگونه وبلاگ ها همزمان برای مدیران، نویسندگان و خوانندگان آن سودمند خواهند بود.

منبع:

https://home.chicagobusiness.com 

http://www.getrichslowly.org/blog/2011/01/22/blogging-a-demanding-task-with-few-rewards/