در این مقاله قصد داریم تا نقش فناوری را در ارتباط با مشتری در یک کسب و کار را بررسی و در این راستا سه توصیه سودمند را بیان کنیم:

کارمندان را با اطلاعات حیاتی بازار خرید و فروش تقویت کنید

سوداگران یک بازار باید نگاهی دقیق بر تمایلات مشتری داشته باشند و راهی برای القا کردن رفتارهای به خصوص خرید، به استراتژی کلی بازاریابی خود پیدا کنند. این روزها تلفن های همراه نقش مهمی را در چرخه خرید ایفا می کنند. برای اولین بار خریداران فرصت این را دارند که قیمت های رقابتی را در فروشگاهی که در حال خرید هستند مقایسه کنند. برای ارائه قیمت های رقابتی در یک زمان مناسب، کارمندان باید به اطلاعات ارزشمندی چون داده های مشتری و قابل دسترس بودن یک کالا در زمان حال دسترسی داشته باشند. دستگاه های تبلت هم یکی از راه های ارزان قیمت برای مجهز کردن کارمندان به حساب می آیند، تا آنها بتوانند روابط خود را در زمانی که مهم است، شخصی سازی کنند و خریداران بی میل را به خریداران با اعتماد به نفس و با شوق تبدیل کنند. با داشتن این دستگاه ها در دست، کارمندان می توانند قیمت های خود را با بازار هماهنگ کنند، محصولاتی را که موجود نیستند سفارش دهند و بسیاری از کارهای دیگر.

عملیات فروش را از طریق تحلیل مشتری تقویت کنید

سوداگرانی که تمایل به داشتن دیدگاه عمیق تری در مورد گرایشات کلیدی کسب و کار دارند باید بتوانند تکنولوژی را به عنوان یک شریک به همراه توانایی های تحلیلی پیشرفته، به کار بگیرند. آنها باید بتوانند با داشتن سیستم های تحلیل به روز و پیشرفته، خود را در مورد تغییرات لحظه ای بازار و فعالیت های فروش، هوشیار نگه دارند. یک تحلیل قدرتمند به یک سوداگر اجازه تعیین محبوبترین محصولاتش را می دهد تا از این طریق ترافیک فروش را روی فروش این محصولات افزایش دهد. با داشتن تاریخچه خرید یک مشتری، می توان محصولات مرتبط را از طریق مثلا پست الکترونیکی پیشنهاد داد. تمامی این دیدگاه های جزئی نگر از طریق یک شریک تکنولوژیک فراهم می شود و تجربه خرید یک خریدار را شخصی سازی می کند.

در شبکه های اجتماعی حضوری موثر داشته باشید

مشتریان از طریق خبرنامه ها و ایمیل های شخص می توانند از آخرین پیشنهادات فروش مطلع شوند. امروز صاحبان کسب و کار می توانند با به اشتراک گذاشتن به موقع اخبار، پیشنهادات مناسب و ساخت یک نمایه برای برندشان از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی، با مشتریان خود در همه زمان ها در ارتباط باشند. از فیسبوک تا اینستاگرام و تلگرام، یک شبکه اجتماعی نه تنها به یک سوداگر اجازه به اشترک گذاری اطلاعات را می دهد، بلکه اجازه نزدیک تر شدن به مشتری را می دهد، تا بتوانند در ساعات غیرازکارهم به ارتباط خود ادامه دهند. یک سوداگر می تواند از این طریق با مخاطبان بیشتری ارتباط گرفته و بازخوردهای مستقیم آنها را دریافت کند. این قابلیت ها به کسب وکارهای کوچک اجازه دسترسی بیشتر به مشتریان را می دهد تا به این ارتباط قوت و معنی ببخشند.

تکنولوژی و اطلاعات می توانند، نقش ارزشمندی را در تقویت کسب و کار شما اجرا کنند، و مزیت های بسیاری دارند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/253981