طرز فکر شما بر روی آنچه که اعتقاد دارید تاثیر می گذارد، و تمامی حرکات شما را در زندگی و کسب و کار به شما دیکته می کند. افکار شما هم می تواند به کسب و کار شما کمک کند و هم به آن آسیب برساند. طرز فکری شما به عنوان یک کارآفرین می تواند یک موهبت ارزشمند باشد. کارآفرینان موفق این را بیش از همه درک می کنند. ترویج یک طرز فکر قوی یک فرایند طولانی مدت است، اما امروز ما به کتاب ها، ویدئوها و سایت های بسیاری دسترسی داریم که به ما کمک می کنند تا یاد بگیریم، رشد کنیم و به اهدافمان برسیم. کارآفرینان موفق شناخت بهتر خود را در اولویت قرار می دهند. متفاوت فکر کردن بسیار مهم است، داشتن یک طرز فکری درست شما را به سمت یک رشد منحصر به فرد در کسب و کارتان هدایت می کند. در اینجا به این سه طرزفکری متفاوت کارآفرینان موفق اشاره می کنیم:

آنها می دانند که با بهانه گیری به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید

بهانه جویی جلوی پیشرفت را خواهد گرفت. کارآفرینان موفق می دانند که این کار چه قدر زیان بخش است و زمانی که با آن روبه رو می شوند، آن را تشخیص می دهند. نهایت تلاش خود را می کنند تا مشکلات را کنترل کنند. هیچ گاه فرار نمی کنند و کسی دیگر را بابت اشتباهات رخ داده سرزنش نمی کنند. وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، راحت ترین کار سرباز زدن از روبه رو شدن با مشکل است، به خصوص زمانی که تقصیر خود ما است. زبان، قدرت شگفت انگیزی در بازاریابی دارد و بهانه جویی سابقه خوب یک نفر را نابود می کند. در هیچ قسمت از کسب و کارتان به خود اجازه بهانه جویی ندهید. زمانی می توانید بر موانع سر راه فایق بیایید، که تظاهر نکنید که آنها برسرراهتان نیستند.

آنها شکست را به عنوان یک تجربه ارزشمند می پذیرند

کارآفرینان موفق می دانند که شکست، یک درس ارزشمند را در زندگی به آنها می آموزد و آنها می دانند که نباید هرگز کوتاه بیایند. آنها شکست را به عنوان نشانه ای می بینند که به آنها می گوید که باید در زندگی و کسب و کارشان رشد کنند. اگر شکست را در طول کارآفرینی خود تجربه نکرده اید، پس کار چندان مهمی را انجام نداده اند. اگر به یک هدف برسید، بدون اینکه در راه رسیدن به آن پایداری زیادی از خود نشان نداده باشید، پس آن هدف چندان بزرگ نبوده است. شما باید اهدافتان را بلند پروازانه در نظر بگیرید و انگیزه خود را حفظ کنید.

زمان، اولین فاکتور ارزشمند آنها است

کارآفرینان موفق، زمان را در بالاترین اولویت ارزشگذاری می کنند. آنها می دانند که زمان تنها چیزی است که نمی توانند در آن به عقب برگردند و کمبود آن را جبران کنند. آنها زمان خود را با نه گفتن به کارهای بی فایده ذخیره می کنند. آنها می دانند که زمان ارزشمند است و نباید تلفش کنند. زمان ارزشمندترین کالای شماست. در کسب و کار، این به معنای نه گفتن به ملاقات ها و فرصت های بی مورد و غیر منطقی است. یعنی تنها بر روی چیزی که شما را به جلو می برد، تمرکز کنید.

شما یک کسب و کار را برای این آغاز کردید که یک زندگی پر از آزادی برای خود فراهم آورید. آزادی به شما اجازه می دهد که هر روز و هر لحظه را با اهمیت دادن به آنچه که برایتان مهم است بگذرانید. کسب و کارتان باید با زندگی تان تنظیم باشد و نه برعکس. بخش زندگی اولین فاکتور مهم است، این یعنی ارزشگذاری زمانتان.

شما می توانید یک کسب و کار و یک زندگی دوست داشتنی را بسازید. این کار با افکارتان شروع خواهد شد. هر روز ذهن خود را با مفهوم هایی تقویت کنید که الهام بخش شما باشد و به شما برای بهترین بودن انگیزه دهد. از افراد و موقعیت های سمی دور باشید که ذهن شما را از شک و ترس پر خواهند کرد.

تلاش نکنید که مثل یک کارآفرین موفق باشید، کپی نکنید. چیزی را که شما را منحصر به فرد می کند، در آغوش بکشید و برای بهتر پاسخ دادن به مشتری مطالعه کنید. استفاده از مدل های موفق منعی ندارد، اما دقت کنید که کپی نکنید. متفاوت فکر کنید، بهانه جویی نکنید، از شکست هایتان بیاموزید، و درک کنید که چه قدر زمان ارزشمند است.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254216