بسیاری از ما، به نظر می رسد هرگز وقت کافی در روز وجود ندارد. همه ما همان ۲۴ ساعت را داریم پس چرا برخی از مردم نسبت به دیگران بیشتر بهره ور می شوند.این پاسخ در مدیریت زمان خوب دروغ می گوید. یاد بگیرید که چگونه زمان خود را با آگاه ساختن خود از دام های اتلاف وقت مدیریت کنید.

تثبیت DIY

آیا شما در انجام تمامی کارهایتان توسط خودتان به دلیل اینکه دیگران کارهای شما را نمی توانند با اعتماد و صحیح انجام دهند؛ اصرار ورزیده اید؟زمان هنر ظریف و گفتن بله به فرد را و نه به کار را یاد می دهد. این مهارت به شما کمک می کند خود را به عنوان رهبر ادعا کنید و زمان خود را مدیریت کنید.

فعالیت بدون هدف

اگر شما اهداف روشن و اهداف به خوبی تعریف شده را نداشته باشید، کار شما فاقد جهت و هدف می شود. هنگامی که شما اهداف داشته باشید می دانید که چگونه به سختی و برای رسیدن به این اهداف کار کنید.

اما زمانی که شما فقط روز به روز مسیر خود را می روید، در نهایت با نتایج ضعیف روبرو می شوید(و یا هیچ نتیجه ای عایدتان نمی شود).
اولویت های نابجا

یکی از ساده ترین راه برای تلف کردن زمان با تمایز قائل نشدن بین آنچه مهم است و چه چیزی فوری است، می باشد. هنگامی که ما همه چیز را فوری انجام می دهیم ما نمی توانیم به آنچه که مهم است پی ببریم. با کار مهم شروع کنید از موارد غیر ضروری دوری کنید و مواقع اضطراری مهم جلوه دهید و آنچه که مهم است یک اولویت بسازید.

حواس پرتی

یکی از مهم ترین ابزارها برای به دست آوردن کنترل زمان و انجام بهترین کار خود را دانستن اینکه چگونه حواس پرتی را به حداقل برسانید و چگونه مدیریت کنید، می باشد. یکی از مهم ترین ابزارها برای به دست آوردن کنترل زمان و انجام بهترین کار خود را دانستن اینکه چگونه حواس پرتی را به حداقل برسانید و چگونه مدیریت کنید، می باشد.

یاد بگیرید تلفن خود را خاموش کنید و از شبکه های اجتماعی و ایمیل دوری کنید. تمرکز بر روی کار را تمرین کنید و کیفیت تمرکز خود را بهبود بخشید، شما می دانید که چگونه حواس پرتی خود را مدیریت کنید.

مشغول بودن

برخی از مردم فکر می کنند مشغول بودن مولد بودن است. اما چنانچه هیچ کدام از آن به شما کمک نمی کند تا ضرب العجل خود را ملاقات کنید و یا به آنچه مورد نیاز است، توجه کنید «مشغول بودن» با «موثربودن» مترادف نیست.

عملکرد چند تکلیفی

هنگامی که شما بیش از یک کار در یک زمان انجام می دهید، مطمئنا هریک از آنها را به خوبی انجام نمی دهید. یک روش موثر تر آن است را کارها را در لیست کاری براساس زمان اولویت و مهلت قرار دهید. شما با انجام پراکنده کاری تولید کار بهتری خواهید داشت.

تعویق

هنگامی که شما وظایف مهم را به بعد موکول می کنید احساس گناه و استرس، با حس رو به رشد ترس همراه خواهد شد. در نهایت در آخرین لحظه، به کیفیت کار شما لطمه وارد شده و احساس شما را با نارضایتی همراه می کند.

در این روش شما زمان را مدیریت می کنید. با صرف کمی تلاش و بر رایج ترین چالش های مدیریت زمان غلبه می کنید. مزایای قابل توجه، فوری و پایدار خواهد داشت.

منبع:

http://www.businessinsider.com/7-time-management-mistakes-that-are-ruining-your-productivity-2015-7