عالم روانشناسی به شما می گوید که انگیزه از دو چیز نشات می گیرد: محرک های بیرونی و محرک های درونی. مهم ترین محرک بیرونی پول است که نتیجه آن در غالب محرک درونی یعنی «رضایت شغلی» متجلی می شود.

اما شما باید دقیقاً بدانید که چرا می خواهید موفق باشید. به همین دلیل همین حالا باید سه گام اصلی را بردارید تا انگیزه موفق شدن را در خود تقویت کنید.

۱- دلایل اینکه چرا می خواهید موفق شوید را بنویسید

عنوان این نوشتار را «طرح کلی انگیزه» بگذارید. با خودتان روراست باشید. اگر می خواهید حس انگیزه در شما تداوم داشته باشد، باید دلایلی داشته باشد که با روح شما مانوس شود. باید مواردی باشد که شما را از جا بلند کرده و هر زمان که به آن فکر می کنید قلبتان به تپش بیفتد.

۲- از طرح کلی خود پرینت گرفته و آن را در جایی که هر روز بتوانید ببینید قرار دهید

این طرح را بر روی یخچال، کنار میز غذاخوری یا میز کار خود قرار دهید. آن را همچون یک تخته مصور ببینید که هر روز با دیدن آن، تصویر آرزوهایتان را مجسم نمایید.

۳- دلایل را به خود یادآوری نمایید

اگر در حین کار برای رسیدن به هدف تان با مانعی مواجه شدید یا احساس نومیدی در شما ایجاد شد، به طرح کلی تان بازگردید. به خودتان یادآوری نمایید که چرا چنین کاری را انجام می دهید.

اگر احساس نومیدی به شما دست داد لازم است که حتماً به خودتان کمی فرصت دهید، چراکه این یک واکنش طبیعی انسانی است. اما بعد از آن با کمی تمرین و برنامه ریزی می توانید مجدداً در خود ایجاد انگیزه نمایید.

منبع:

http://addicted2success.com/motivation/how-to-go-from-unmotivated-to-unstoppable-in-3-powerful-steps/