اولین توصیه مهم در شبکه سازی، اجتناب از تفکر در مورد آن به شکلی که مردم عادی در موردش فکر می کنند، است. برای دوام آوردن در یک دنیای استارتاپی، نباید با نیت های غلط به دنبال شبکه سازی باشید. اگر تنها به دنبال داشتن پارتی و یا به دنبال داشتن پول در دنیای یک شبکه کسب و کاری هستید، حتما شکست خواهید خورد. شما باید انگیزه درستی از این کار داشته باشید، یعنی کمک به مردم و تاثیرگذاری مثبت.

به گفته Dale Carnegie، شما با علاقه مند بودن به دیگران، در طول دوماه می توانید دوستان بیشتری پیدا کنید، تا اینکه در طول دوسال بخواهید با علاقه مند کردن دیگران به خود، دوست پیدا کنید.

خوب حتما این سوال برای شما پیش می آید که چه نفعی برای من در شبکه سازی وجود دارد؟ اما با این طرز تفکر حتما نکته اصلی را از دست می دهید. خوب اگر شما در زمانی که ۹۹ درصد مردم چنین طرزتفکری در مورد این کار دارند، شروع به شبکه سازی کنید، شانس شما برای این فعالیت همانند یک میلیونر سر به فلک می گذارد. سوال کلیدی که هرکس در جهت گسترش دادن فعالیت های شبکه سازی باید از خود بپرسد این است که چگونه می توان ارزش بیشتری را در زمان کمتری به مردم بیشتری رساند. در کنار این سوال هیچگاه فراموش نکنید که اگر تاثیر دوبرابر بر افراد داشته باشید، دوبرابر هم درآمد و سود کسب خواهید کرد.

به هفت روش زیر برای شبکه سازی، خوب دقت کنید:

یک کتاب بنویسید

یک کتاب می تواند مثل یک کارت ویزیت برای شما عمل کند، زمانی که شما در هرکجا که هستید تصمیم می گیرید که کتاب خود را به طور رایگان به افراد بدهید و کارت ویزیت خود را هم در لای آن بگذارید. این کار بسیار آسان است و افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد. نشر یک کتاب به نوعی به شما اعتبار می بخشد. بعلاوه شما هرگز نمی دانید که چه کسی آن را می خواند. این را تصور کنید که زمانی که بیشتر افراد از شما یک کارت ویزیت می خواهند، شما کتاب خود را در دست آنها می گذارید. اگر ایده خوبی در کتاب خود داشته باشید، افراد با شما تماس می گیریند و راهی برای کمک کردن به شما می یابند، به خصوص اگر این ایده به حل مشکل آنها کمک کرده باشد.

مقالات مختلفی منتشر کنید

تصور کنید میلیون ها نفر صرف نظر از اینکه هیچ سودی برای شما ندارند، مقاله شما را می خوانند. تمام چیزی که اهمیت دارد، مردم در حال مطالعه کار شما هستند. به گفته Benjamin Franklin، نوشتن سرآغاز ثروت است.

با نوشتن مقاله شما توانایی جذب میلیونها نفر به سمت خود را دارید، به جای اینکه مجبور باشید آنها را تعقیب کنید و شما به سمت آنها بروید. این کار بسیار آسان تر است، به خصوص اگر شما چیزی را که آنها می خواهند، به آنها بدهید.

سخنرانی کنید

این روش یکی از تکنیک هایی است که در دنیای شبکه سازی بسیار دست کم گرفته می شود. دلیل آن ترس بسیاری از صحبت کردن در عموم است. به هرحال شما با استفاده از این تکنیک منافع بسیاری در جهت تغییر ایده های خود کسب خواهید کرد. اگر تاکنون کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید، با این کار قادر به فروش محصولات وارائه سرویس های خود به حجم وسیع و متنوعی از مردم خواهید بود. پس اگر سعی کنید در ماه چند سخنرانی در چند میتینگ داشته باشید، شانس موفقیت خود را چند برابر کرده اید.

با مردم ارتباط برقرار کنید

به گفته Zig Ziglar، اگر شما به تعداد کافی از افراد کمک برسانید تا به آنچه که می خواهند برسند، آن چیزی را که می خواهید بدست خواهید آورد.

زمانی که شما تلاش می کنید تا رضایت یک مشتری را جلب کنید، در واقع یک قدم از رقیبان خود جلو هستید، چرا که مشتری با دیدن دلسوزی شما حتما تشویق می شود که به معامله خود با شما ادامه دهد. تمام کاری که شما در واقع با این دلسوزی کرده اید، برقراری ارتباط با مردم بوده است.

ادامه در پست بعد...

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250633