اولین گروه از کارمندانی که شما به استارتاپ خود وارد می کنید، یک گروه بسیار حیاتی است. آنها فرهنگ سازمانی را تعریف می کنند، و اگر این فرهنگ درست باشد، به پربارتر شدن آن کمک می کنند. اما ناگفته نماند که فرایند استخدام یک کارمند یک کار چندان علمی نمی باشد. برای آنهایی که آنقدرها خوش شانس نیستند که اولین تیم کاری خود را خوب انتخاب کنند، به چند توصیه و پیشنهاد در زمان تشکیل یک تیم کاری اشاره می کنیم:

به دنبال افراد کاری باشید

استارتاپ و کار سخت. شما به طور حتم به افرادی نیاز دارید که از خود ایده داشته باشند اما نه بیش از حد معقول. شما باید یک ساختار و فرایند مشخص را برای این کار طی کنید. به دنبال افرادی باشید که مشکلی با کار کردن و فرایندهای سازمانی شما ندارند و سخت کوش هستند و دارای استراتژی های مناسبی می باشند.

افرادی را استخدام کنید که از قبل می شناسید و یا قبلا با آنها کار کرده اید

شاید ممکن و یا مناسب نباشد که تمامی دوستان و آشنایان خود را در استارتاپتان بگنجانید، اما داشتن تجربه کار با تیمتان و آشنایی با طبیعت آنها، به شما در فراهم سازی یک سطح پایه از یک دیدگاه سازمانی که هر فرد می تواند داشته باشد، کمک خواهد کرد. استخدام یک شخص که به طور کامل با شما و شبکه کاریتان ناآشنا است، یک مرحله اضافی از ریسک کردن را به مراحل فعالیت اقتصادی شما در چنین مرحله حساسی اضافه می کند. اما اگر بهتر به اطراف خود وتاریخچه ارتباطاتتان نگاهی بیندازید، حتما اشخاصی را مناسب با سلیقه خود پیدا خواهید کرد.

به دنبال تغییر باشید

اگر کارمند آینده شما کسی است که به نوعی ضمانت قطعی و دیدی جزئی نگر به آینده کاری خود نیاز دارد، قطعا در اشتباه است. تنها ضمانت یک استارتاپ این است که هرچیزی در حال تغییر است، برخی اوقات با تغییرات خوب همراه است و گاهی با تغییرات بد. کارآفرینان بزرگ به دنبال رویارویی با چالش های جدید هستند و تیم آنها هم باید چنین خصیصه ای را دارا باشد.

به دنبال افراد ریسک پذیر باشید

اگر باکسی هم صحبت شدید و دیدید که بسیار مصمم است که به تیم استارتاپی شما بپیوندد، پس حتما تحمل ریسک را هم دارد. اما چه قدر؟ و عواقب این ریسک برای آنها چیست، اگر منتهی به شکست شود؟ با گذراندن زمان با کارمندان بالقوه و فهم شخصیت آنها و شرایط فعلی شان و انتظارشان برای حقوق و مزایای دریافتی، حتما به این توانایی خواهید رسید که تشخیص دهید که این افراد به در کار شما می آیند یا نه.

به دنبال افرادی باشید که تعامل مناسبی با آنها دارید

آیا کسی در اطرافتان است که با او راحت باشید و تعامل مناسبی بین شما باشد؟ استارتاپ می تواند یک تجربه بسیار حساس باشد، و ممکن است که مجبور شوید برای مدتی در یک محیط کوچک در کنار هم کار کنید و زمان بیشتری را نسبت به خانواده خود با تیم کاریتان بگذرانید و یا حتی با آنها سفر بروید. شما و تیم کاریتان به این تکنیک نیاز دارید که بتوانید با هم تا حدودی یک تعامل مناسب داشته باشید و علاقه مندی های خود را به اشتراک بگذارید.

هیچکدام یک از این موارد به اندازه نیاز به اعتدال در یک تیم، حیاتی نمی باشد، اما این موارد به عنوان نوعی موارد کیفی، می تواند به عنوان محکی مناسب در شرایط مختلف سازمانی عمل کند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254162