همه ما برسر اینکه کتاب خواندن مهم است توافق داریم. برطبق آمار، متوسط مدیران کسب و کاری در سال ۶۰ کتاب می خوانند. شاید هم برخی در سال تنها یک یا دو کتاب بخوانند و استفاده ای که از  آنها می برند، به اندازه همان ۶۰ کتاب باشد. به هرحال تنها یک نکته مهم وجود دارد، کتاب خواندن برای موفقیت در کارآفرینی لازم و ضروری است.

یک کتاب خوب می تواند در روح شما نفوذ کند و به شما در ایجاد تغییرات بزرگ در آینده کمک کند. شاید شما یک کارآفرین پرمشغله باشید و برایتان سخت باشد که زمانی هم برای کتاب خواندن صرف کنید، چرا که به جز کار، خانواده و تعدادی وظایف دیگر نیز در زندگی شما وجود دارد که نیاز به صرف وقت برای آنها دارید. پس در اینجا به یک توصیه عملی و کاملا سودمند اشاره می کنیم که بدون نیاز به زمان اضافی می توانید کتاب بخوانید:

به کتاب های صوتی گوش دهید.

امیدواریم که به این دلیل روی لینک این پست کلیک نکرده باشید که با توصیه ای نادر و کمیاب که واقعا تعجب شما را برانگیزد، روبه رو شوید. تنها در این مقاله قصد توضیح یک حقیقت اساسی که موجب ایجاد تغییر در زندگی تان می شود را داریم:

چگونه کتاب های صوتی می توانند زندگی شما را بدون تغییر در برنامه تان عوض کنند

خوب درست است که شما شبانه روز کار می کنید و ظاهرا وقتی برای گوش دادن به کتاب صوتی ندارید و زمان آزادی هم برای کتاب خواندن ندارید. و یک نکته دیگر اینکه اگر زمان آزادی داشته باشید، ترجیح می دهید که خودتان کتاب بخوانید، چرا که از این طریق سرعتتان بالاتر است. اما یک نصیحت: شما باید مالتی تسکینگ بودن را تمرین کنید. یعنی بتوانید کار کنید و کتاب صوتی گوش دهید، یعنی بتوانید رانندگی کنید و کتاب صوتی گوش دهید و در کل بتوانید چندکار را باهم انجام دهید، از جمله اینکه در حال انجام هرکاری هستید بتوانید گوش دهید. آنوقت است که معجزه واقعی رخ خواهد داد.

حقیقت مالتی تسکینگ و یا به عبارتی چندکاره بودن

درست است که شاید داشتن این ویژگی برای بسیاری از کارآفرینان کار واقعا سختی باشد. اما این را بدانید که تنها ناحیه ای از زندگی که مالتی تسکینگ بودن منطقی به نظر می رسد، همین ناحیه شنیداری انسان است. مثلا خواندن دو ایمیل بطور همزمان کاری غیرممکن است و یا دیدن دو فیلم به طور همزمان. اما شما می توانید به طور همزمان رانندگی کنید و گوش دهید، شام بخورید و گوش دهید، پیاده روی کنید و گوش دهید.

شما باید آشغال ها را از خانه بیرون ببرید، فرزندتان را به مدرسه برسانید، حمام بروید و ورزش کنید و بسیاری از کارهای دیگر. خوب دقیقا این زمان ها، مواقعی هستند که گوش دادن به کتاب های صوتی می تواند تغییری در زندگی شما ایجاد کند. پس از همین الان شروع کنید. زمان بگذارید و به روز خود نگاهی بیندازید. چه کارهایی هستند که شما بطور همزمان می توانید در زمان انجام آنها کتاب هم بخوانید؟ شما بیشتر از آنچه که تصور کنید، فرصت انجام این کار را دارید. و درآخر اینکه کتاب های صوتی مورد علاقه خود را به دوستان و خانواده تان پیشنهاد داده و با این کار این فرهنگ را گسترش دهید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249710