همه ما ممکن است که در بازه ای از زندگی مان بعد از گذران یک مسیر شغلی، تصمیم بگیریم که از لحاظ مالی مستقل شویم. استقلال مالی توانایی برای ادامه زندگی بدون نیاز به حتی یک روز دیگر کار کردن است. در اینجا به ۷ توصیه برای رسیدن به این تعریف اشاره می کنیم:

خلاف جامعه عمل کنید

در جامعه شکست های بسیاری وجود دارد، پس شما تنها کافی است که مخالف مسیر این شکست ها پیش بروید، یعنی کاری بکنید که دیگران انجام نداده اند. این یعنی که شما باید متفاوت از آنچه که ۹۸ درصد جامعه عمل می کند، عمل کنید. یعنی سعی کنید به جای تقلید رفتارهای دیگران، بگونه ای خلاف جهت مسیر جامعه پیش بروید.

مثلا، اگر عمویی دارید که روزی یک جعبه سیگار می کشد، به جای آن شما باید یک دسته کتاب در روز بخوانید. اصلا می توانید تصور کنید که چنین عادتی را داشته باشید که خلاف شکست ها در جامعه عمل کنید؟ به جایی نروید که شکست رفته است و یا کاری نکنید که نتیجه اش شکست بوده است. روشی جدید را برای زندگی کردن بر مبنای انجام خلاف آنچه که منجر به شکست می شود، توسعه دهید.

تقلید نکنید و خود انجام دهنده یک کار باشید.

از احساسات خود بهره بگیرید

احساسات شما آنچه را که انجام می دهید، کنترل می کنند و به شما می گویند که چگونه رفتار کنید. مثلا، هرکسی در این دنیا یک احساسی به اسم خشم دارد. خوب شما با این حس چه می کنید؟ اگر آن را سرکوب کنید، به شما ضرر می رساند و باعث می شود که کارهایی را انجام دهید که نمی خواهید. اما اگر به طور کنترل شده ای از آن استفاده کنید، به اهداف جالبی دست خواهید یافت.

خشم + عشق= شوق و علاقه شدید

اما شوق و علاقه شدید به تنهایی کافی نیست. شما باید آن را با عمل در جهت گرفتن نتیجه ترکیب کنید.

علاقه شدید+ عمل= نتیجه

خوب بگذارید یک جمع بندی از اینها داشته باشیم. اگر شما قرض و بدهی بسیاری دارید، ممکن است بسیار ناامید و خشمگین شوید، به گونه ای که در شرایطی قرار بگیرید که تصمیمی برای انجام یک کار خوب که دوستش دارید بگیرید. سپس تصمیم به شروع کسب وکار خود می گیرید، یعنی داشتن شوق و علاقه شدید و شروع به انجام معاملات و فعالیت های اقتصادی می کنید. در نهایت، شما پول بدست می آورید و از نتیجه لذت می برید.

خشم + عشق= شوق و علاقه شدید

علاقه شدید+ عمل= نتیجه

علاقه شدید+ نتیجه= موفقیت

با ثروت آشنایی پیدا کنید

اگر شما زندگی پربرکتی نداشته باشید، در فقر زندگی می کنید. اما این وضعیت می تواند تغییر کند، زمانی که با ایده های پربار آشنا شوید. در اینجا اعمال بسیاری وجود دارد که شما می توانید برای آشنایی با ثروت انجام دهید: به مغازه های گران قیمت  بروید و یک چیز هرچند کوچک را از آن مغازه بخرید، رانندگی ماشین های گران قیمت را امتحان کنید، از خانه های تجملاتی دیدن کنید. به طور خلاصه، یاد بگیرید بگونه ای فکر کنید که افراد پولدار فکر می کنند.

استقلال مالی زمانی می آید که شما بدانید به دنبال چه چیزی هستید. شما باید تصمیم بگیرید که دقیقا چه سبک زندگی را می پسندید و می خواهید. شما بایک نظر تنگ نمی توانید یک حساب چند میلیونی داشته باشید. برای بدست آوردن یک ثروت عظیم، باید اطراف خود را با افراد ثروتمند پر کنید.

زمانی که ذهن آماده باشد، پول خواهد آمد.


روی خود سرمایه گذاری کنید

تفاوت عمده بین افراد حرفه ای و آماتور این است که حرفه ای ها روی خود سرمایه گذاری می کنند و آماتورها روی دیگران. اگر به دنبال یک افزایش عمده در درآمد خود هستید، باید کتاب بخوانید، مهارت های لازم را کسب کنید و سمینارهای مرتبط با کسب وکار خود را شرکت کنید و از همه مهم تر از یک مربی کسب وکاری کمک بگیرید.

یک نکته جالب این است که تنها افراد فقیر هستند که به دنبال توصیه های مالی رایگان هستند. درست است که با خواندن مثلا این مقاله می توانید چیزهای بسیاری یاد بگیرید، اما زمانی که نوبت به استقلال مالی می رسد، تنها دانش آموزان جدی و سختکوش تصمیم می گیرند که روی خود سرمایه گذاری کنند و هرآنچه که برای بالابردن سطح کیفی مهارت ها و علمشان نیاز است فراهم کنند.

زمانی که شما روی خود سرمایه گذاری می کنید، هرکسی روی شما سرمایه گذاری می کند.

کمی وسواسی باشید

بی پروا، واگیردار و سرسخت باشید. اگر در داشتن این ویژگی ها کمی وسواس به خرج دهید، هیچ چیز و هیچ کسی نمی تواند شما را متوقف سازد.

زمانی که شما در انجام کارهایتان بی پروا هستید، نوعی اعتماد به نفس در مورد خودتان و آنچه که انجام می دهید بدست می آورید. به زودی مردم این اعتماد به نفس را احساس می کنند، چراکه شما یک روح واگیردار دارید. در این لحظه است که شما به هرکجا که لازم باشد می روید و کیلومترها را می پیمایید، تا به آنچه که می خواهید برسید، به این می گویند سرسختی. کسانی که دارای این سه ویژگی هستند، به زودی از لحاظ مالی مستقل خواهند شد.

موفقیت به معنای آن است که شما تبدیل به خود واقعی تان شوید.

زمان مهمتر از پول است

چگونه از زمانی که به شما تعلق دارد، استفاده می کنید؟ بسیاری از مردم از لحاظ مالی دچار مشکل می شوند، چرا که نمی دانند که چگونه باید از زمان خود حداکثر استفاده را بکنند. زمان محدود است و پول نامحدود. پس زمان خود را به بهای پول تلف نکنید. شما هرگز نمی توانید، زمان را به عقب برگردانید، اما پول را دوباره می توانید بدست آورید. اما همچنان بسیاری از مردم جهان هستند که به داشتن شغلی ادامه می دهند که اصلا دوستش ندارند و خرج خانواده ای را می دهند که به سختی آنها را می بینند.

دلیل اینکه افراد زندگی خود را با انباری از قرض و بدهی به پایان می رسانند، این است که آنها زمانی برای کار کردن روی چیز دیگری ندارند. زمانی را تصور کنید که شما تمامی زمان خود را روی آنچه که دوست داشتید کار می کردید و از طریق آن پول کسب می کردید. این وقتی امکان پذیر است که شما یک کارآفرین باشید. کارآفرینان موفق کنترل زندگی خود را به دست دارند، چراکه کنترل زمان خود را بدست دارند.

حساب هر تومانی را که خرج می کنید، داشته باشید

بسیاری از مردم این کار را به عهده حسابدار می گذارند و یا اصلا برایشان اهمیتی ندارد که چه قدر خرج می کنند و چه قدر در حسابشان است و همین آنها را به سمتی سوق می دهد که هرگز کنترل مسائل مالی خود را نداشته باشند. زمانی که شما پول خود را مدیریت می کنید، قادر خواهید بود تا بیشتر از آن داشته باشید. زمانی که می دانید، هر ۱۰ هزار تومانی که خرج می کنید، کجا می رود، خواهید دید که چگونه ده برابر آن را بدست می آورید. به طور خلاصه باید بگوییم که ثروت به مسئولیت پذیری نیاز دارد.

هرروز، شما باید حساب بانکی خود را چک کنید و تمامی هزینه ها را با مخارج مطابقت دهید. آنوقت قادر خواهید بود تا تعیین کنید که چگونه می توانید پول بیشتر به دست بیاورید، از طریق ارائه راه حل های مختلف به بازار. اگر شما از شاخه های مختلف، کسب درآمد می کنید، باید حساب آنها را در یک دفترچه  و یا نرم افزار داشته باشید. هر پولی باید در جای مناسب خودش خرج شود، اگر می خواهید پول زیاد داشته باشید.

خوب امروز قرار است چه کار کنید تا فردا از لحاظ مالی مستقل شوید؟

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254886