ادامه پست قبل.....

Picture-smarts (spatial intelligence

هوش فضایی به توانایی فکر کردن به سه بعد گفته می شود و توانایی هرشخص برای متصور شدن این ابعاد با چشم ذهن می باشد. ظرفیت های هسته ای در برگیرنده تصورات روحی، استدلالات فضایی و یک قوه تصور فعال می باشد. این راحت است که ببینیم که کارکرد این هوش چه قدراهمیت دارد زمانی که یک کارآفرین در حال بازاریابی و طراحی راه حل ها و شناساندن یک محصول به دنیا می باشد.

Body-smarts (kinesthetic intelligence

این نوع از هوش دربردارنده حس زمان بندی و میزان کیفیت مهارت های یک شخص در خلال همکاری ذهن و بدن می باشد. کارآفرینانی که در زمینه ابتکار و خلق محصولات مبتکرانه خوب هستند، به گونه ای مخصوص در این زمینه نیرومندترند. برخورداری از این نیرو یک شخص را به تمایل به رهبریت و اعتماد به نفس در عموم بودن، سوق می دهد.

Music-smarts (musical intelligence

هوش موسیقایی ظرفیت همراه شدن یک کارآفرین با ریتم بازار است، از آنجایی که یک کسب و کار به گونه ای مستقیم و یا غیر مستقیم با موسیقی ارتباط دارد. این مهارت به کارآفرین کمک می کند که شنونده خوبی باشد و وقایع را کنار هم بچیند و برنامه های بازاریابی را توسعه دهد. به نظر می رسد که اینگونه افراد، نسبت به دیگران از منطق بیشتری برخوردار باشند.

علاوه بر نگاه بر هوش، هر کارآفرین علاقه مند باید به قوه ذهنی خود بنگرد. قوه ذهنی که بهترین عملکرد را در مقابله با چالش ها داشته باشد و آن را به عنوان یک هیجان به جای یک تهدید بپذیرد. به شکست ها به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه کند و وسیله ای برای متقاعد کردن خود که سرانجام تلاش و پشتکار بر موانع غلبه خواهند کرد. اگر شما از این قوه ذهنی برخوردار هستید و کمی هم از این هوش های چندگانه بهره برده اید، به هیچ کسی و حتی به خودتان اجازه ندهید که به شما بگوید، شما به اندازه کافی باهوش نیستید که یک کارآفرین باشید.

منبع :
http://www.entrepreneur.com/article/253594