یک سوال همیشه در ذهنم وجود داره .....

من وبلاگ نویس ، چگونه می توانم صادرات دانش بنیان داشته باشم ؟

منظورم از صادرات دانش بنیان ، این است که من مجله ام ، کتاب ام ، App موبایلی که نوشتم ، نرم افزاری که طراحی کردم را به بیش از 2 میلیارد نفر کاربر اینترنتی بفروشم .

خوب حساب می کنم : اگر فقط و فقط 1 میلیون نفر ، محصول من رو به ارزش 1 دلار ، بخرند ، می شود 1 میلیون دلار .

با دلار 3500 تومان ، می شود 3.5 میلیارد تومان . خوبه راضی ام .

در ابتدای راه ، پتانسیل خوب درآمدی ، من رو هیجان زده می کند و برای من عطش ایجاد می کند که این موضوع رو پیگیری کنم و حتی ایده هایی برای این موضوع به ذهن من خطور می کند . ولی موضوع کمی پیچیده تر از این حرفا است . در مورد مشکلات اصلی این مسیر بعدا صحبت می کنم .

اما یکی از مشکلاتی که در این مسیر برای من وجود دارد ، تحریم بانک های ایرانی و انتقال پول است . به نظر میاد که یک راه حل مناسب ، در این خصوص می تواند به من کمک کند .

در بیشتر وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی خارجی ، کارت هایی مثل ویزا کارت و مستر کارت اعتبار دارد . بنابراین ما به دلیل تحریم نمی توانیم آزادانه در تجارت الکترونیکی جهانی شرکت کنیم و از کارت های اعتباری و حساب های فوق آزادانه استفاده کنید . اگر بتوانیم مبادلات مالی رو تسهیل کنیم ، در واقع می توانیم به یک بازار جهانی برای فروش محصولات و خدمات مان دست پیدا کنیم .

در اینجا می خواهم به این بپردازم که چگونه می توان مشکل انتقال پول را حل کرد ؟

البته راه حل های زیادی برای این کار به نظر می رسد :
1- شرکت هایی هستند که برای ما در کشورهای دیگر حساب باز می کنند .
2- اگر یک آشنا در خارج از کشور داشته باشیم ، می تواند برای ما حساب باز کند .
3- می توانیم در خارج از کشور ، یک شرکت تأسیس کنیم و این شرکت واسطه ای بین بانک های خارجی و بانک های ایرانی باشد .

برخی معتقد هستند ، اگر بتوان واسطه ای ایجاد کرد ، یعنی واسطه ای بین مستر کارت و ویزا کارت با بانک های ایرانی ؛ مشکل حل می شود .

مثلا بریم تو آذربایجان یه شرکت بزنیم . اسم اش رو بزاریم گلوبال کارت . بعد از یه طرف با ویزا کارت و مستر کارت ارتباط داشته باشیم . از این طرف با بانک های ایران . یعنی یه واسطه بین این دو باشیم . که به خاطر آذربایجانی بودن شرکت مشکل تحریم هم نداریم .


اما خوب ، من وبلاگ نویس ممکن است نتوانم از راه هایی که گفتم استفاده کنم .

ایده ی من این است که اگر مثلا در بلاگ بیان ، این امکان برای من بوجود بیاید که از ماژول پرداخت آنلاین استفاده کنم بطوری که کسانی که در خارج از ایران هستند هم بتوانند به من پول پرداخت کنند ، در این صورت به آسانی و با کمترین دغدغه به بازار وسیعی برای فروش محصولات ام دست پیدا می کنم و این برای من فوق العاده است