1.  والتر ایزاکسون، "نوآوران: چگونه گروهی از هکرها، نوابغ و گیک‌ها انقلاب دیجیتال را باعث شدند". ایزاکسون نویسنده‌ی زندگینامه‌های بن فرانکلین، آلبرت اینشتین، و اخیراً استیو جابز بوده است. او در این کتاب تاریخ سریع فناوری‌های دیجیتال، کامپیوتر، و اینترنت را که از قرن نوزدهم با دختر لرد بایرون شروع شد را تا دنیای امروز و تفکر نوآورانه، رهبری خلاقانه و تعامل پر انرژی را ردگیری و ثبت کرده است.

2.   لاندن موریس، موسز ما، و پو چی وو، «نوآوری چابک: رویکردی انقلابی برای تسریع بخشی به موفقیت، ترغیب تعامل، و آتش زدن پوشش سخت خلاقیت».

دو متفکر نوآوری و مشاور (موریس و ما) و یک استاد مهندسی (وو) یک راهنمای بسیار عالی برای این نوشته اند که چگونه تکنیک‌های چابک مانند تسریع فرآیندها، مدیریت ریسک، و درگیری بیشتر تیم‌ها، باعث ترویج نوآوری موفق در کسب و کارهای پیشرو شده و چگونه می‌توان آن را در جاهای دیگر پیاده سازی کرد.

3.  الکساندر استروالدر، ایوس پینیور، گرگوری برناردا، آلان اسمیت، «طراحی بیانیه‌ی ارزش: چگونه محصولات و خدماتی ارائه دهیم که مشتریان می‌خواهند.» همانند همان رویکرد بصری که در کتاب «ایجاد مدل کسب و کار» نشان دادند، که بعدها پیشگام توسعه‌ی بوم مدل کسب و کاری شد، اوستروالدر و دیگران در این کتاب جدید روی مهمترین بلوک‌های بوم، یعنی بیانیه‌ی ارزشی تمرکز می‌کنند و به خوانندگان کمک می‌کنند تا با رعایت هفت اصل اساسی، محصولی را تولید کنند که برای مشتری مهم است.

4.     شاون راین، «پایان چین تقلیدگر: خیزش خلاقیت، نوآوری و فردگرایی در چین». این مشاور پیشگام در زمینه‌ی جامعه و اقتصاد چین، و مولف کتاب «پایان چین ارزان»، به مساله‌ی گذر چین از سرمایه گذاری به سوی مصرف گرایی و از کپی‌برداری به سوی نوآوری می‌پردازد، امری که نیازمند تفکر مجدد از جانب سرمایه گذاران و رهبران خلاقی است که آنجا مشغول به کسب و کار هستند.

5.  پل رابرتز، «جامعه‌ی تمایلات لحظه‌ای: آمریکا در عصر شادی‌های آنی» یک اثر آشفته کننده و بین حوزه ای است در مورد اینکه چگونه تمایل افراد به مصرف گرایی، لذت و پاداش‌های آنی، که توسط فناوری‌ها و اخلاقیات تغییریافته تقویت شده اند، به یک فرهنگ خودشیفتگی منجر شده است، و این روزنامه نگار، رابرتز، در این کتاب می‌گوید که چگونه می‌توانیم از ایجاد آن جلوگیری کنیم.

6.جاناتان روزنبرگ و اریک اشمیت، گوگل چگونه کار می‌کندنایب رئیس ارشد محصولات و مدیرعامل سابق گوگل نشان می‌دهند که چگونه گوگل چگونه با انجام دادن متفاوت کارها، مانند استخدام آدم‌هایی با داشتن چند استعداد مختلف، و رهبری با این عقیده که اتفاق نظر نیازمند اختلاف نظر است، چگونه مدام محصولات جدیدی عرضه کرده و در دنیای امروزی که به سرعت در حال تغییر است، به مشتریان خود خدمت کنید.

منبع:

http://www.forbes.com/forbes/welcome/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.