3-انگیزه ی رقابت

باید با این حقیقت مواجه شد که تمام استارتاپ ها به شدت بر سر مشتری درگیر رقابت می شوند. پس استخدام نیروهایی که در یک محیط کاری رقابتی به شکوفایی می رسند بسیار اهمیت خواهد داشت. بهترین کارمندان استارتاپ ها کسانی هستند که از چالش های رقابت استقبال می کنند، از دست دادن مشتری به نفع رقبا برایشان آزاردهنده است، و برای بالا بردن سطح اهداف کاری خود انگیزه ی بالایی دارند.

در مصاحبه های خود با متقاضیان، از آنها در مورد ورزش های مورد علاقه و دیگر فعالیت های شخصی و حرفه ای شان بپرسید و ببینید آیا با موفقیت در شرایط پر فشار همخوانی دارند یا خیر. آن دسته از متقاضیان که از رقابت های پر شتاب خوششان نمی آید احتمالاً انتخاب خوبی برای کار کردن در شرکت شما نخواهند بود.

4- پشتکار

آیا با تأکید بر انگیزه های رقابتی، کارآفرینان باید به استخدام متقاضیانی گرایش داشته باشند که «سابقه ای طولانی» از موفقیت دارند؟ لزوماً نه. بهترین کارمندان استارتاپ ها کسانی هستند که به خوبی خود را با اولویت های متغیر وفق می دهند و در مواجهه با موانع غیر منتظره به راحتی دلسرد نمی شوند.

از متقاضیان خود بپرسید قبلاً چگونه با نا امیدی های محیط کار خود کنار آمده اند. برای مورد های جدی تر نیز، وقت اضافه ای صرف صحبت کردن با مدیران قبلی آنها بکنید و از آنها در مورد توانایی این افراد در مدیریت ناکامی های محیط کار سؤال کنید. تمام استارتاپ ها به کسانی نیاز دارند که به واقع کمر به حل مسائل می بندند، نه آنهایی که مدام مسئولیت اشتباهاتشان را به گردن دیگری می اندازند و محیط را مسموم می کنند.

5- سنجش عملکرد

خیلی ها برای استخدام نیروهای جدید در کسب و کار های کوچک، مدیران را به استفاده از دوران آزمایشی طولانی تر توصیه می کنند. اگر کارمندی ظرف چند ماه نتوانست خود را با شرکت وفق بدهد و عملکرد مناسبی داشته باشد، برای در میان گذاشتن نارضایتی خود با وی لحظه ای تعلل به خرج ندهید.

به عنوان توصیه ی نهایی، اگر تعداد متقاضیان شما زیاد است، توصیه می شود به ترتیب اولویت فهرستی از معیار های مورد نظر خود برای استخدام تهیه کنید و هنگام بررسی رزومه ها، آن را در کنار خود داشته باشید. اگر متقاضی مورد نظر از لحاظ تخصص یا تجربه با سه معیار اول این فهرست همخوانی نداشت، رزومه ی وی را از دستور کار خود خارج کنید و به سراغ نفر بعدی بروید. تصمیم گیری های استخدامی می توانند ساده باشند، به شرطی که این جمله را همیشه در نظر داشته باشید: «اگر بازی شما فوتبال است، قهرمان چوگان استخدام نکنید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/252807

برداشت آزاد خودم از این موضوع.