Dubai Confidential، یک سایت سبک زندگی مخصوص زنان امارات می باشد که توسط Leslie Mallart ۳۶ ساله بنیانگذاری شده است. این سایت حاوی اطلاعاتی در مورد مکان ها، محصولات و سرویس های مخصوص بانوان در امارات می باشد. همچنین این سایت دارای یک بخش شغلی می باشد که به زنان اجازه می دهد تا برای کسب و کار خود تبلیغات کنند و به دنبال شریکان تجاری بگردند. لسلی این سایت را در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کرد و تنها در مدت دوسال به یک سایت پر ترافیک تبدیل شد،‌۱۰۰ هزار بیننده در ماه. با یک تیم ۶ نفره در شرکت، بیشترین درآمد این سایت از بخش تبلیغاتش است، تبلیغاتی که از جانب سرمایه گذاران برای توسعه کارشان صورت می گیرد و همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۶ یک پلتفرم تجارت الکترونیک ارائه کرد.

یک مورد کلیدی که باعث شد که لسلی از موفقیت کسب وکارش مطمئن شود، ارتباط درست و قاعده مند بین کارکنان این شرکت و اعضای تیم بود،‌ و ملاقات ها و جلسات هفتگی و به توافق رسیدن بر سر یک استراتژی مشترک، دلیل دیگر این موفقیت بود. ناگفته نماند که لسلی راه اندازی شرکت خود را مدیون پشتیبانی بسیاری از نهادهای پشتیبانی کننده استارتاپ و ورک شاپ ها و کنفرانس های دوره ای برگزار شده در دبی می داند. چیزی که از نظر لسلی در اکوسیستم MENA، وجود ندارد، نهادهای مشاوره کسب وکاری در همه زمینه ها می باشد.

نهادهایی که برای مثال سرویس های هسته ای را برای کسب وکار فراهم و به رشد آنها کمک کنند. سرویس هایی که یک کسب و کار را ساختاربندی کنند، به آن کمک کنند که سرمایه بدست آورد و برنامه راهبردی خود را ارزیابی کند.

دیگر سختی های موجود به گفته او، پیدا کردن افراد مستعد،‌ مشکلات مالی و نبود یک آیین نامه مشخص و کلی در منطقه می باشد. یک توصیه این بنیانگذار جوان به کارآفرینان این است که آنها باید کسب و کاری بهبودپذیر داشته باشند و همچنین به یاد داشته باشند که یک راه حل که در یک جای دیگر به درد می خورد، دلیل نمی شود که حتما برای کار آنها هم جواب دهد. یک استارتاپ باید یک دید قوی برای شناخت بازار داشته باشد و ویژگی های آن را درک کند.

ناگفته نماند که خواهر لسلی نیز سایت Abu Dhabi Confidential، را در همکاری با خواهرش راه اندازی کرده است.

در پست بعدی گفتگویی کوتاه با لسلی مالارت انجام و چند سوال کلیدی از او پرسیده شده است.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249621