برای کسانی که یک ایده تجاری دارند اما سرمایه ای برای شروعش ندارند، KickStarter اهمیت زیادی دارد.
http://www.kickstarter.com/

این وب سایت به شما و هر صاحب ایده ی دیگری اجازه می دهد تا نقشه گنج خود را مطرح کنید و مشخص کنید چقدر سرمایه برای راه اندازی اش نیاز دارید. اعضای سایت می توانند روی ایده هایی که به نظرشات جذاب است سرمایه گذاری کنند. این سرمایه گذاری از ده دلار شروع می شود. بنابراین یک پروژه می تواند یک نفر یا تعداد خیلی بیشتر سرمایه گذار داشته باشد.

اگر گشتی در این وب سایت بزنید، متوجه خواهید شد که ایده بعضی از پروژه ها در عین سادگی انقدر جذابیت داشته اند که سرمایه ای چندین برابر مقدار درخواست شده برای شروع کار ایجاد شود. این یعنی صاحب ایده می تواند با توان بیشتری، کارش را در اندازه بزرگتری شروع کند.

دستبند های چوبی، یکی از همین ایده هاست که به تازگی بر روی کیک استارتر قرار گرفته و برای عملی شدن نیاز به ۱۰۰ دلار دارد. با اینکه هنوز ۲۱ روز برای جمع آوری سرمایه وقت داره اما تا الان ۲۱۱۶ دلار جذب کرده و احتمالا تا پایان مهلتش به رقم خیلی بالاتری خواهد رسید.


ایده برای ساخت دست بندهایی از جنس چوب درختان مرده است . بابی، صاحب این ایده کارش را این چنین معرفی کرده :


اسم من بابی است و از بقایای درخت‌هایی که مرده‌اند، دستبند درست می کنم. من در پنسیلوانیای شرقی بزرگ شدم و همیشه در طبیعت بودم. ساعات بیشماری را به پیاده‌روی و اقامت در خارج شهر می‌پردازم و از این کار بی‌نهایت لذت می‌برم. طبیعت انسان‌ها را به هم پیوند می دهد. چه از گردش در کوه لذت ببرید، چه از قدم زدن در پارک‌ها یا به سواحل بروید، بیشتر از همیشه دلتان می‌خواهد دوستان‌تان کنار شما باشند. طبیعت همیشه ما را دور هم جمع می‌کند.

بعد از این که به نیویورک رفتم، به سرعت ارزش مد و نحوه لباس پوشیدن را فهمیدم. مد نشان می‌دهد که شما که هستید و شخصیت‌تان را در یک نظر آشکار می‌کند. من دوست دارم برای مردم چیزی درست کنم که ظاهری فوق‌العاده داشته باشد و به طبیعت هم لطمه نزند.

دستبندها

وقتی به طرحی فکر می‌کردم، باید به سوال مهمی پاسخ می‌دادم: چطور چیزی بسازم که هم شیک باشد و هم نشانی از طبیعت داشته باشد و مهم‌تر از همه، به طبیعت آسیبی نرساند. پاسخم این بود که از موادی استفاده کنم ، مثل یک درخت افتاده استفاده کنم. پس از هفته‌ها صحبت با دوستان، طراحان، هنرمندان و نجاران، سرانجام به طراحی دستبندهای درختی رسیدم.
درحال حاضر دستبندهای درختی را در سه رنگ درست می کنم: قهوه‌ای جنگلی، رنگ طبیعی چوب و آبنوسی. هر رنگ شخصیتی متفاوت دارد که می توان آن را با لباس‌های مختلف، از پیراهن‌های ساده‌ای که روزها می‌پوشیم تا لباس‌های شب سِت کرد.

این ایده انقدر ساده است که مطمئنا چیزی شبیه این بارها به ذهن شما رسیده بود. از این به بعد به تمام ایده های ساده تان، به اندازه یک کسب و کار موفق احترام بگذارید.