یکی از جذاب ترین موضوعات مورد علاقه ی من ، پردازش زبان طبیعی (NLP) است .

ابزارهای پردازش زبان طبیعی (NLP) :

در مورد NLP ، نباید از صفر شروع کنید (دوباره چرخ رو اختراع کنید) . می تونید از سورس دانشگاه استنفورد استفاده کنید که به زبان جاوا است ولی یه نسخه ی پایتون هم داره .

اما مهمترین ابزار NLP با پایتون ، NLTK می باشد . Natural Language Tool Kit

اگر تازه می خواهید برنامه نویسی پایتون رو یاد بگیرد و همچنین NLP هم کار کنید ، پیشنهاد می کنم این کتاب رو بخونید .

دریافت
حجم: 3.08 مگابایت


ابزارهای شبکه های عصبی (Neural Network) :

در مورد ابزارهای شبکه عصبی در پایتون هم این دو تا رو بهتون معرفی می کنم .

PyBrain و NeuroLab


زبان ماشین: چطور سیری صاحب صدا شد (هنر سخنگوسازی کامپیوترها)

پردازش زبان در شبکه اجتماعی فیس بوک

اینتل و خرید شرکت ایندسیس: به دنبال تشخیص زبان طبیعی

اما در این بین پروژه ی دیگری به چشم می خورد که خیلی دوست اش دارم .

بلندپروازی بعدی گوگل: از میان برداشتن مرزهای زبانی با سیستم ترجمه جهانی

این موضوعات همه به مغز انسان مربوط می شود .

تولید نخستین رابط مغز به مغز انسانی

اما یکی از موضوعات مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که سرعت کامپیوتر های امروزی ، پاسخگوی چنین پردازش های قدرتمندی نیست ، بنابراین کامپیوتر های کوانتومی و رایانش کوانتومی مطرح می شود که به خودی خود ، بحث جذابی است .

محققین به رایانش کوانتومی "تقریبا آنی" دست یافتند