زمانی که بنجامین ادواردز عکاس، قصد دارد تا وبسایت خود را به روز کند، تمام کاری که نیاز است تا انجام دهد، این است که عکس جدید را در دستگاه خود لود کند و آن را به وب هاست خود انتقال دهد، The Grid، اینجا وارد عمل می شود، این برنامه تصویر جدید را در صفحه خانه سایت قرار داده و همه قسمت ها را دوباره سازمان دهی و رنگ دهی می کند، آن هم بر اساس عکس جدید. فوق العاده است. عکاسانی مثل ادوارد وقت زیادی ندارند تا صرف کار بر روی وبسایت خود بکنند. با این برنامه، آنها می توانند در هر کجای جهان به کار عکاسی بپردازند و عکس خود را به صورت آنلاین در سایت خود جای دهند.

طراحی و به روز نگه داشتن یک سایت به راحت ترین شکل ممکن می تواند کاری دشوار و گران به نظر برسد. اینجا، جایی است که برنامه The Grid، وارد عمل می شود. در حال حاضر نسخه بتای این برنامه به وسیله شرکت سانفرانسیسکویی آن تولید شده است، که با طراحی یک یو آر ال، سرویس هاستینگ و مدیریت محتوای سایت نه چندان پیچیده ای را فراهم ساخته است که دست به ساخت یک سایت می زند. تمامی کارهایی که یک کاربر باید انجام دهد، بارگزاری عکس و متن و ویدئو در برنامه است. هرباری که یک محتوا بارگزاری می شود، گرید از طریق هوش مصنوعی خود این محتوا را در یک طراحی ساده و بر اساس بهترین شکل یک رابط کاربری و معماری و سئو، جایگذاری می کند. او برای مثال می داند که اگر این صحفه وب یک صفحه تجارت الکترونیک است، در پایین هر عکس یک جعبه متنی جهت توصیفات لازم مربوط به عکس قرار می دهد. قیمت هر محصول به صورت اتوماتیک به صفحه مربوط به عملیات مالی متصل می شود. از همه جالب تر اینکه The Grid’s AI، پیشنهادات موضوعی ای را برای بهبود هرچه بیشتر ترافیک و تاثیرگذاری سایت مطرح می کند، از این طریق که رنگ آمیزی،عکس ها و متن ها را تحلیل می کند و در نتیجه موضوع اصلی و یا محصول اصلی را درک می کند.

هدف بنیان گذار و سئوی این استارتاپ، Dan Tocchini IV، از طراحی این برنامه، توانا ساختن صاحبان کسب و کار برای کنترل هرچه بیشتر وب سایتشان است، آن هم در زمانی که نیاز چندانی به طراح سایت نیست. به این معنا که دیگر مجبور نباشند که از جانب طراحان سایت ایده ای را حتما بپذیرند و یا هفته ها به انتظار بهبود بخش های سایت خود بنشینند.

بیش از 60 هزار سرمایه گذار و بنیانگذار استارتاپ در طول تابستان نسخه بتای گرید را به قیمت 96 دلار خریداری کردند و به هوش مصنوعی آن کمک کردند تا باهوش تر شود. اخیرا یک طراح سایت پس از فروش شرکت چند میلیون دلاری اش، به سراغ گرید رفت، به گفته او، او دیگر نمی خواست سایت طراحی کند و می خواست از طریق این برنامه یک سایت برای خود داشته باشد. هرچه قدر که بیشتر سرمایه گذاری می کرد، دوست داشت که بیشتر سرمایه گذاری کند. به نظر او، مدل کسب و کاری این استارتاپ فوق العاده است، او استارتاپ های بسیاری را دیده است که تلاش برای پول در آوردن می کردند، ولی این استارتاپ به راحتی پول در می آورد، شما برنامه گرید را استفاده می کنید و برای آن پول می پردازید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/252645