تمرکز بسیاری از کسب و کارها بر تبدیل مشتری های احتمالی به مشتری های واقعی است. اما این بسیار مهم است که شما در کسب و کارتان مشتری نامناسب را تشخیص داده و آن را دفع کنید، همانگونه که یک مشتری مناسب را جذب می کنید. البته شاید کمی دور از انتظار باشد. شما باید فکر کنید. ما یک محصول خوب داریم و می خواهیم که هرکسی از ما خوشش بیاید و همین الان محصول ما را بخرد. اما نکته همین جا است، شما نمی خواهید همه مردم را جذب کنید، بلکه می خواهید مشتری های مناسب کسب و کارتان را جذب کنید.

این اتلاف وقت و منابع است که شما به تربیت رابطه خود با مشتری های نامناسب بپردازید. همچنین از لحاظ روحی هم کاری خسته کننده است. اینجا است که یک استراتژی سفت و سخت بازاریابی به سراغ شما می آید. در اینجا به دو راه مهم برای دفع مشتری نامناسب و در نتیجه جذب مشتری مناسب اشاره می کنیم. 

لحن قوی و محکمی داشته باشید. برای متفاوت کردن برند خود چیزی مهم تر از لحن شما نیست، دیدگاهی که شما دارید و در طول بازاریابی خود آن را بیان می کنید، نحوه نوشتاری شما در سایتتان و هر محتوایی که تولید می کنید، مثل صفحات مشخصات اجتماعی، همه و همه مهم هستند. لحن شما باید آنچه که شما هستید را انعکاس دهد و از همه مهم تر باید نشان دهنده آنچه که شما دوست دارید، باشد.

تمام حقیقت را بگویید. البته که شما و کسب و کارتان سرشار از راستی و درستی است. اما برخی شرکت ها با تکیه بر راستی به طور خارق العاده ای در بازاریابی خود شفاف هستند. پس حقیقت کامل را بگویید، حتی اگر ضعف های شما را نمایان کند.

مثلا سایت Saddleback که یک سایت اینترنتی فروش کیف های دستدوز است، در راستای تلاش برای صادق بودن، تمامی جزئیات ساخت یک کیف و منابع مورد استفاده و تاریخچه افراد را به نمایش می گذارد. حتی بنیانگذار این شرکت با اعتماد به نفس تمام لیست رقیبان خود را در سایتش لینک می کند و اعلام می کند که شما می توانید همه فروشگاه ها را ببینید و انتخاب کنید، اما حتما دوباره پیش ما باز خواهید گشت.

خوب حالا نوبت شما است، به این فکر کنید که چگونه می توانید مشتریان نامناسب برای کسب و کارتان را دفع کنید. شاید به این فکر کنید که ارزشش را دارد که وقت خود را کمی بیشتر صرف تمرکز بر جذب مشتریان ارزشمند بکنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/253566