کارآفرین 11 ساله نوشکفته، Mira Modi، در حال دستفروشی کردن رمز عبور است. او در ابتدا تنها برای سرگرمی رمزهای عبوری را که از طریق ریختن تاس بدست می آورد به دوستان و خانواده خود می فروخت. ماه گذشته او تصمیم گرفت که کسب و کار خود را راه اندازی کند، آن هم به صورت آنلاین، و تا الان سایت dicewarepasswords.com ، پیشرفت انفجاری داشته است.

او در یکی از کنفرانس های فروشش گفتگوی جالبی انجام داده است، به گفته او اینکه یک رمز عبور را بخریم ممکن است عجیب به نظر برسد اما تولید آن هم توسط هرشخص عجیب تر و به گونه ای خطر کردن است، رمز عبور هرشخص می تواند بهتر باشد، به جای یک رمز عبور 12345، می توان یک رمز بلندتر و قوی تر و منحصر به فرد تر تولید کرد. او از همین جا کار خود را آغاز کرد، یک متد بهبود یافته، ساخت رمز عبورهای بلند و قوی و به یاد ماندنی، از طریق انتخاب کلماتی از فرهنگ لغت و ریختن تاس.

او به New York Daily News، گفته است که هرگونه برنامه ای را در آخر هفته اش کنسل کرده است و مشغول کارش است. در طول هفته هم تنها زمان اضافی اش را به انجام کارهای مدرسه اش اختصاص می دهد.

به گفته مادرش، میرا برای اولین بار زمانی به این کار علاقه مند شد که مادرش به دنبال یک رمز عبور مناسب بوده است. میرا به روشی متفاوت این مشکل را حل کرد ومتد تاس ها را مطرح کرد. مادر میرا نام این متد را در کتابش Diceware نامیده است.

او برای تعداد دفعاتی مشخص تعدادی تاس را می ریزد و اعداد به دست آمده از این پروسه را با یک لیست رمز مطابقت می دهد و محصول نهایی یک کد شش کلمه ای می باشد که به ادعای او بسیار امن و غیرقابل هک است.

او در سایتش به مشتریانش پیشنهاد داده است که بعد از دریافت رمزعبور کمی آن را به سلیقه خود تغییر دهند، چرا که دقیقا همان ترکیبی نباشد که او در اختیارشان قرار می دهد.

در نهایت میرا رمز تولیدشده را در یک برگه کاغذ یادداشت می کند و به صورت نامه برای مشتریان پست می کند که به گفته او حتی دولت هم نمی تواند این پاکت نامه ها را بدون داشتن مجوز باز کند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/252763