روزگاری بود که وقتی از تولید صحبت می‌شد همه به یاد تولید محصول می‌افتادند ولی امروز مخصوصا در دنیای نرم‌افزار همه به دنبال تولید خدمت هستند.

بسیاری از نرم‌افزارهای آنلاینی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم خدماتی را به ما ارائه می‌دهند و تاثیرات بسیاری را بر روی زندگی ما گذاشته‌اند. وقتی خوب به روش استفاده‌مان از این خدمات بنگریم می‌بینیم که مالکیت این سرویس‌دهنده ها به ما منتقل نشده است و تنها اجازه استفاده از آنها را داریم. برای ارائه این خدمات همانند تولید یک کالا نیاز به داشتن دانش طراحی خدمت احساس می‌شود. 

خوشبختانه تعدادی از دوستان ما در sdinovation  اقدام به برگزاری کارگاه طراحی خدمات کرده‌اند. در سایت کارگاه درمورد این کارگاه آمده است:

« طراحی خدمات زمینه ای چند رشته ای دارد و حوزه های در حال تعامل در آن بسیار بیشتر از طراحی محصولات است زیرا حوزه های طراحی محصول را شامل شده و جدای از آنها در حوزه های مدیریت سازمان، طراحی تجربه، طراحی تعامل، بازاریابی خدمات، روانشناسی رفتاری، قومیت شناسی، مدیریت فرآیندها، برنامه ریزی ارتباطات نیز وارد می شود. »

به نظرم در دنیای امروز که بسیاری از ما به فکر ارائه خدمت مخصوصا در دنیای آنلاین هستیم حضور در این کارگاه می‌تواند بسیار موثر و راه‌گشا باشد. امید است با وجود این تلاشها در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات بسیار با کیفیتی در کشور باشیم.


منبع : http://www.iclub.ir/sdinnovation