گوگل در راه تغییراتی اساسی در سیستم‌های خود، اقدام به استخدام Ray Kurzweilنویسنده و مخترع آمریکایی کرد. ری کورزویل به عنوان یک نویسنده داستان‌های علمی و آینده پژوه از دوشنبه 17 دسامبر به تیم گوگل اضافه شده است تا بتواند تغییراتی را در یادگیری ماشین‌ها به وجود بیاورد. گوگل هدف از استخدام کورزول را "کار بر روی پروژه های جدیدی که شامل سیستم‌های پردازش زبان و یادگیری ماشین‌ها است" بیان کرده است.

کورزویل با تئوری معروف خود یعنی " یکتایی" مشهور و شناخته شده است. کورزویل در این تئوری بیان می‌کند که زمانی فرا خواهد رسید که تکنولوژی با پیشرفت هایی که به دست خواهد آورد و تجهیز شدن به دانش، می تواند از هوش انسانی نیز فراتر رود. برخی از ایده های او را می توان در فیلمی با نام   "The Singularity is Near"  که با بازی هنرپیشه هایی همچون Tony Robbins, Alan Dershowitz  وخودKurzweil  در سال 2010 به نمایش در آمد دید.

کورزویل در دره سیلیکون دانشگاهی با نام Singularity University(ویکیپدیا) برای تربیت نسل جوانی که در آینده به توسعه سیستم‌های متفاوت که ترکیبی از نانوتکنولوژی، رباتیک و سیستم‌های یادگیری ماشینی است تاسیس کرده است. گوگل نیز به عنوان بخشی از سرمایه گذاری‌هایش، بخشی از هزینه های این دانشگاه را تقبل کرده و در توسعه آن شریک شده است.

کورزویل که به عنوان مدیر بخش مهندسی در گوگل مشغول به کار شده است، در یادداشتی که در این باره نوشته است می‌گوید: "در سال 1999 من درباره عصری صحبت کرده بودم که ماشین‌های وجود خواهند داشت که بدون راننده حرکت خواهند کرد، از تلفن‌هایی استفاده می‌کنیم که به سوالات شما پاسخ خواهند داد. در آن زمان با مردمی روبرو می‌شدم که این موارد را غیر واقعی می‌شمردند و باور نداشتند. یک دهه پس از آن گوگل ماشینی ساخته است که بدون راننده حرکت می‌کند و تلفن‌هایی را شاهد هستیم که به سؤالات شما پاسخ می‌دهند. ما در گوگل روی پروژه‌هایی کار خواهیم کرد که باز هم غیرواقعی به نظر خواهند آمد ولی در آینده نزدیک به حقیقت بدل می‌شوند."

کورزویل، که در 12 فوریه 1948 متولد شده است، به عنوان نویسنده، مخترع و آینده پژوه شناخته شده است. او در پروژه هایی همچون ocrیا optical Character Recognition، سیستم‌های تبدیل متن به صدا یا  text-to-speech synthesis، سیستم‌های تشخیص صوتی یا speech recognitionنیز درگیر بوده است. او علاوه بر داستان‌ها و تئوری‌های علمی تخیلی که نوشته است، موارد عملی و واقعی نیز در کارنامه خود دارد.

او در اختراعات  خود مواردی همچون اولین اسکنر CDD، اولین سیستم تشخیص فونت اسکن شده، اولین ماشین تبدیل خواندن متن برای افراد نابینا و مواردی از این قبیل را دارد. وال‌استریت ژورنال او را "نابغه خستگی ناپذیر" نامیده است و فوربس نیز او را با جمله "ماشین تمام نشدنی تفکر" لقب داده است.

به احتمال زیاد گوگل با استخدام فردی مانند کورزول برنامه‌هایی در زمینه سیستم‌های پیشرفته ماشینی خواهد داشت که باید منتظر باشیم و ببینیم سفر گوگل و کورزول چه ارمغانی برای کاربرانش به همراه خواهد داشت.

منبع: Wall Street Journal Wikipedia

آی کلاب