تا همین سال گذشته شاید خیلی از ما با جوانترین خانم میلیاردر جهان یعنی الیزابت هولمز آشنایی نداشتیم. استراتژیِ به شدت نامعمول وی برای کسب و کار باعث شد بیش از یک دهه از مرکز توجه رسانه ها دور بماند و در عوض به ساخت شرکت انقلابی آزمایش خون خود به نام تِرانوس بپردازد. هولمز در حال حاضر شماره ی ۱ فهرست صد نفره ی بیزینس اینسایدر از برترین های سیلیکون ولی است.

۱- هولمز با ارزشی حدود ۴.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ و با در دست داشتن رتبه ی صد و دهم فهرست ۴۰۰ نفری فوربز از ثروتمندترین های آمریکا، رتبه ی نخست ثروتمندترین زن خودساخته ی این کشور را به خود اختصاص داده است.

۲- او در سال ۱۹۸۴ به دنیا آمده است. با در نظر گرفتن دستاورد های شگرف وی تا همینجا هم سن وی مایه ی تعجب بسیاری می شود.

۳- هولمز وقتی تنها ۹ سال داشته در نامه ای خطاب به پدرش نوشته است: «چیزی که واقعاً از زندگی ام می خواهم این است که چیز جدیدی کشف کنم، چیزی که کسی فکر امکانپذیر بودنش را هم نکرده باشد».

۴- او وقتی هنوز دبیرستانی بود سه دوره ی دانشگاهی زبان ماندارین (رایج ترین زبان در چین) را با موفقیت گذراند و به فروش کامپایلر های ++C به دانشگاه های چین می پرداخت.

۵- وی برای تحصیل در رشته ی مهندسی شیمی به دانشگاه استنفورد رفت و در همان دوران اولین اختراع خود را به ثبت رساند. هولمز هنوز به سال دوم دانشگاه نرسیده بود که استنفورد را ترک کرد.

۶- الیزابت هولمز برای گذراندن تابستانی در آزمایشگاه های ژنوم سنگاپور و مشارکت در تحقیقات مهم سارس به این کشور سفر کرد.

۷- او در ۱۱ سال نخست ساختن شرکت خود، کاملاً به پنهان کاری روی آورد و از وقتی در تابستان گذشته روی جلد مجله ی فورچون ظاهر شد سر و صدای زیادی به پا کرد.

۸- نام شرکت او یعنی Theranos، ترکیبی از Therapy به معنای درمان و Diagnose به معنای تشخیص است.

۹- ترانوس از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۳، برای کمک به شناسایی چندین مشکل پزشکی از قبیل کلسترول بالا و سرطان تنها با استفاده از یک یا دو قطره خون از نوک انگشتان، آزمایش هایی فراهم کرده است.

۱۰- بخشی از انگیزه ی هولمز برای ساخت ابزار های جدیدش از ترس وی از سوزن آمپول ناشی شده است. مادر و مادربزگ او نیز حتی با دیدن سوزن از حال می روند.

۱۱- هولمز مجموعه ای از باتجربه ترین و موفق ترین متخصصین دنیای کسب و کار از جمله جورج شولتز، بیل پری، هنری کیسینجر، سام نان، و بیل فریست را گرد هم آورده است.

منبع:

http://www.inc.com/larry-kim/21-surprising-facts-about-the-world-s-youngest-female-billionaire.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.