۱۵- شما متمرکز نیستید.

شما سعی دارید هر ایده ای که به ذهنتان می‌رسد را اجرا کنید. در عوض روی ساخت بهترین محصولی که می‌توانید عرضه کنید متمرکز شوید.قرار نیست هر مشتری را خوشنود کنید. ولی باید مشتریان درست را خوشنود کنید و در غیر این صورت شرایط علیه شما پیش خواهند رفت.

۱۶- الان خیلی زود است که پول من را داشته باشید.

شما می‌خواهید ایده ای را توسعه دهید که کسب وکار شما را متحول می‌کند. ولی مفهوم شما خیلی اوت است. من ترجیح می‌دهم عقب بایستم تا وقتی که بدانم مشتری یا دیگر سرمایه گذارها جذب آن می‌شوند. سرمایه گذارها معمولاً ترجیح می‌دهند به فناوری‌ها و صنایع تثبیت شده بچسبند.

۱۷- فناوری شرکت شما فراموش شده است.

صادقانه می‌گویم، طی شش ماه گذشته یک پیشنهادهای سرمایه گذاری دریافت کرده ام که در مورد نوارهای VHS بوده اند. روندهای کسب و کاری، مخصوصاً آن‌هایی که درمورد فناوری هستند، خیلی به سرعت پیش می‌روند. چرا من باید پول خودم رو صرف استارتاپی کنم که نوارهای VHS رو بهتر می‌سازه، حتی اگه در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۳ میلیون نوار کاست و VHS خام در آمریکا فروش رفتند؟

۱۸- شما برای عرضه‌ی محصول خود خیلی کند هستید.

شرکت شما خیلی کند است. دلیل این امر چه این باشد که اعتماد به نفس کمی دارید، یا اینکه خیلی کمال‌گرا هستید، هرچه دیرتر محصول خود را به بازار عرضه کنید، من دیرتر نتایج را خواهم دید و دیرتر به بازگشت سرمایه خواهم رسید. یادتان باشد که هیچ اشکالی ندارد با نسخه‌ی ۱.۰ شروع کنید و بعدها اصلاحات را روی محصول اعمال کنید.

۱۹- شما استراتژی بازاریابی ندارید.

استارتاپ شما می‌خواهد فروش محصولات خود را شروع کند ولی برنامه ای برای افزایش فروش و دستیابی به مزیت رقابتی ندارد. من، و خیلی از سرمایه‌گذارهای دیگر، می‌توانیم استارتاپ شما را در چند ثانیه نابود کنیم. آیا اهداف بازاریابی تعیین کرده اید؟ محصولات خود را چگونه تبلیغ و ترویج می‌کنید؟ بنابراین قبل از اینکه زنگ در شرکت من را بزنید، به این سوال‌ها جواب دهید.

۲۰- میشه یه بار دیگه بگید چه مشکلی را حل می‌کردید؟

زمانی که استارتاپ خود را شروع کردید، قصدتان این بود که یک مشکل را حل کنید. ولی شما تمرکز خود را به جای تفکر روی یک ایده به تاسیس یک کسب و کار واقعی شیفت دادید. و اینجا بود که دید خود از مشکل اصلی را از دست دادید. باید مطمئن باشم که شما هنوز سعی در حل مشکلی دارید که وجود دارد و راهکار شما عملی است.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/236999

برداشت آزاد خودم از این موضوع.