شروع یک کسب وکار همیشه خطرناک است و موفقیت آن هیچ گاه تضمین شده نیست. با این حال کارآفرینان هر روز رشد می کنند با اینکه الگوی واحدی برای همه ی رویکردها وجود ندارد.و همه ی کارآفرینان مثل هم رفتار نمی کنند ولی هم چنان ویژگی های مشترکی بین آن ها وجود دارد.

SCORE، یک سازمان غیر انتفاعی است که با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک، به تازگی تصویری از اینکه چه چیزی باعث  موفقیت کارآفرینان امروز شده است را  منتشر کرده است .

همه ی کار آفرینان در 4 ویژگی  تجربه حرفه ای، طرح کسب و کار، شخصیت مثبت  و مربیان مشترک هستند.که در ادامه هر یک از این ویژگی ها را برای شما توضیج خواهیم داد.

تجربه‌ی حرفه‌ای

تجربه‌ی حرفه‌ای به کارآفرینان این برتری را می‌دهد که آن ها باید بتوانند تصمیمات تجاری عاقلانه‌‌ای بگیرند. کارآفرینان موفق احتمالا دو نیم بار بیشتر می‌توانند پول کسب کنند، ۳٫۶ بار احتمالا رشد بیشتری نسبت به دیگران خواهند داشت و 52 درصد کمتر احتمال دارد که به معیار یا مقیاس نابهنگامی برسند.این اطلاعات از اینفوگرافی موسسه اسکور گرفته شده است.پس می توان این نتیجه را گرفت داشتن تخصص و مهارت های مناسب متناسب با کسب وکار می تواند کمک بسیار بزرگی در حرفه تان باشد .به خصوص اگر خودتان این تخصص را بدانید  چون بهتر می توانید تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده حرفه تان داشته باشید . البته می توانید از افراد متخصص دیگر هم در کارتان استفاده کنید و با همفکری چند متخصص بهتر کارهایتان را پیش ببرید.

 طرح کسب وکاری

اینکه یک طرح کسب وکار برای خودتان بنویسید نه تنها به تجارت شما جهت می دهد همچنین با بهبود آن طرح ،شانس موفقیت‌تان بیشتر هم می شود. طرح کسب و کار نوشته می‌شود تا بتواند راهنمای سازمان در فعالیت خود برای رسیدن به اهدافش باشد. علاوه بر این، کاربرد مهم و اصلی طرح کسب و کار هنگامی است که سازمان نیاز دارد فرد یا سازمانی برای انجام کاری قانع نماید. طرح‌های کسب و کار ابزار تصمیم‌گیری هستند. آنها محتوای از پیش‌تعیین‌شده و ثابتی ندارند. محتوا و قالب طرح کسب و کار بر اساس اهداف و مخاطب آن تعیین می‌شود.برطبق اعلام موسسه اسکور، شرکت‌هایی با یک طرح کسب وکاری مشخص، تقریبا دو و نیم برابر موفق‌تر از سایر شرکت‌هایی هستند که طرح کسب وکار مشخصی را ندارند. شرکت‌هایی که طرح کسب وکاری برای خودشان ایجاد می کنند هم رشد و پیشرفت خوبی در کارشان خواهند داشت و هم احتمال اینکه وام ها و سرمایه کسب وکاریشان تامین شود بیشتر می شود.


منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/5209-how-to-succeed-entrepreneur.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.