ما دهه شصتی ها و هفتادی ها سابقه بدی داریم. چرا که همه فکر می کنند ما تنبلیم، ناسپاسیم و زود بزرگ نمی شویم.

از طرفی دیگر ما بلندپروازیم، بی پرواییم، کلمه نه را متوجه نمی شویم. همه اینها ویژگی های مورد نیاز یک کارآفرین جوان است.

در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم که هر کارآفرین مشتاق با کمک آنها می تواند رفتارهای کلیشه ای و بد یک دهه شصتی و یا هفتادی را تبدیل به یک مزیت کند.

کم صبر بودن

نسل ما می خواهد به سرعت به آنچه که می خواهد برسد. ما کارآفرینان این دو دهه اخیر مفهوم کم صبربودن را به عنوان اهرمی برای به جلو راندنمان استفاده می کنیم. به جایگاه های شغلی که پتانسیل رهبری و مدیریتی ندارد چندان علاقه نداریم و می خواهیم از همین ابتدا مدیر و رهبر باشیم. ما نمی خواهیم قانون مند باشیم و پله به پله سلسله مراتب سازمانی را بالا برویم، به جای آن برای رسیدن به موفقیت بی صبری می کنیم و تغییرات بزرگی را ایجاد می کنیم تا بتوانیم یک ماجراجویی موفق داشته باشیم، هرچند ممکن است که کمی این کار از روی خامی باشد.

کم ظرفیت و بی دقت بودن و از این شاخه به آن شاخه پریدن

شاید به نظر برسد که ما کارآفرینان تازه کار کمی کم ظرفیت و حواس پرت هستیم. اما باید بگوییم که ما وقتی کاری را دوست داشته باشیم حتما روی آن تمرکز می کنیم و دوست نداریم بر سر کاری که هیچ میلی به آن نداریم، مدت ها گیر کنیم و یا به قول کنفوسیوس شغلی را انتخاب می کنیم که عاشقش باشیم، آنوقت است که سختی کار شبانه روزی را در زندگی احساس نمی کنیم، آن هم با انتخاب و دنبال کردن آنچه از آن لذت می بریم، حتی اگر برای مدت ها از این شاخه به آن شاخه بپریم. ولی حتما زمانی به عنوان یک موهبت برای یک شرکت به حساب می آییم.

وسواسی بودن در دنیای آنلاین

فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و خیلی چیزهای دیگر در خون ما هستند، با DNA ما ترکیب شده اند. برخی این وسواس را از جنبه منفی آن نگاه می کنند. اما برای یک کارآفرین وصل به بودن به دنیای نت و دیجیتال یک گزینه مهم است. یکی از مزیت های مهمش برای شبکه سازی صدق می کند.  

پایین بودن سطح تجربه و بلوغ فکری

گفته می شود که جوانان وقت خود را تلف می کنند، اما ما کارآفرینان تمامی انرژی خود را صرف راه اندازی امپراطوری خود می کنیم. خیلی از ما ممکن است بسیاری از مسئولیت ها را نداشته باشیم، مثل زن و بچه و اجاره خانه. ما پر از انرژی و جاه طلبی هستیم. شاید با بودن در سن ۲۰ سالگی به اندازه کافی پخته نباشیم اما در عوض سرشار از انرژی هستیم. این می تواند یک مزیت بزرگ برای کارآفرینان مشتاق در جهت رسیدن به اهداف استارتاپیشان باشد.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/231620