۱- جمله خود را بیابید

داستان این عبارت به ملاقات «کلار بوث لوس»، روزنامه نگار سابق کنگره آمریکا، با رئیس جمهور «جان اف کنی» بازمی گردد. وی در این ملاقات به آقای رئیس جمهور گفته بود: «مرد بزرگ، در یک جمله است.» منظور وی این بوده است که داستان یک فرد موفق باید در یک جمله خلاصه شود. اگر شما بتوانید پیام خود را به صورت یک جمله به همه منتقل کنید، بقیه قادر خواهند بود در شعار شما شریک شوند و بدین ترتیب پول به سمت شما جاری خواهد شد.

۲- شما خودتان برند خود هستید

خودتان به گونه ایی که یک شرکت موفق و منحصربه فرد را تبلیغ می کنید تبلیغ نمایید، چراکه خودتان برند خود هستید. اگر شما خودتان را به خوبی تعریف نکنید، معلوم نیست که بقیه بتوانند. امروزه با وجود سرچ در گوگل، برندسازی کار دشواری است.

۳- مشکلی را حل کنید و صرفاً خود را در معرض فروش قرار ندهید

موفقیت نهایی از طریق انجام کارهایی که نسبت به آنها تمایل دارید و امیدوارانه به مردم در این فرایند کمک می کند حاصل می شود. بر حل یک مشکل تمرکز کنید، مثلاً حل نیاز کارآفرینان به بازاریابی، حل مشکل گرسنگی جهان، کمک به مبارزه با بیکاری یا زیباسازی محیط پیرامون تان. زمانیکه این کارها را انجام دهید، تقریباً هیچ محدودیتی برای کسب درآمد بالقوه شما وجود ندارد.

۴- رزومه کاری تان را دور ریخته و خود را به شیوه بصری نشان دهید

تقریباً نیمی از کارآفرینان فقط ۶ ثانیه را صرف بررسی رزومه کاری افراد می نمایند، درحالیکه بالغ بر ۱٫۱ میلیارد نفر در جهان حداقل ۱۷ دقیقه در روز را در فیسبوک می گذرانند. پس قدرت برقراری ارتباط و قدرت تصاویر امروزه بیش از قبل تاثیرگذار است. نمونه های کارتان در پروفایل و وب سایت را به صورت بصری نمایش دهید.

۵- بر تعریف موفقیت تمرکز کنید

فقط شما می توانید معنای موفقیت را برای خود تعریف کنید. افراد بسیار زیادی با مشاغل و درآمد خوب وجود دارند، اما همواره شاد و خوشحال نیستند. افرادی هم وجود دارند که برای دنبال کردن خواسته ها و آرزوهایشان، کار پردرآمدشان را رها کرده و به پول کمتر رضایت داده اند. پس برای کسب درآمد از استعدادتان، باید بر استعداد خودتان تمرکز نمایید و بعد از آن می توانید بهترین زندگی را برای خود رقم بزنید.

منبع

www.entrepreneur.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.