همه ما خانم ها هنوز که هنوزاست با تبعیض جنسیتی در برخی زمینه ها مشکل داریم. اما خوشبختانه زنانی را نیز می بینیم که حتی برای پست ریاست جمهوری کشور آمریکا کاندید شدند و تعداد این زنان در کنگره کشور آمریکا همیشه بالا است. برخلاف گذشته که بیشتر سرمایه گذاران و کارآفرینان بزرگ مرد بودند، اما امروزه زنان هم حرفی برای گفتن دارند، با این وجود هنوز تبعیض جنسیتی و موانع بر سر راه خانم ها برای پیشرفت وجود دارد. در اینجا به برخی توصیه ها به خانم ها در زمینه تحکیم جایگاه زن در جامعه، اشاره می کنیم:


برای همیشه شرمنده بودن را کنار بگذارید

متاسفم، شرمنده ام، ببخشید، همه چیز درست می شود، را از دایره جملات خود حذف کنید. شما نیازی ندارید تا از کسی که به شما حمله می کند و وظایف شما را به شما گوشزد می کند، دائما عذرخواهی کنید. از این فکر دست بردارید که دائما باید کاری کنید که دوست داشتنی باشید، مودب باشید و برای هر اشتباهی گناهکار به نظر نرسید. قدرت خود را دست کم نگیرید و برای نظرات خود و ویژگی های خود ارزش قائل باشید.

 غریزه خود را دنبال کنید

اینکه شما به دنبال کسب تجربه و ماجراجویی هستید، یک غریزه واقعی است. پس به دنبال آن بروید تا مدیر زندگی خود باشید.

به خودتان ایمان داشته باشید

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. اگر به قدرت خود ایمان داشته باشید و تلاش کنید، حتما به رویاهای خود خواهید رسید. به هیچ چیز اجازه ندهید که بر سر راه خواسته های شما بایستد. در روزهای سخت خودتان را مدیریت کنید و به جلوی آینه بروید و به خودتان انرژی مثبت دهید. هیچ چیزی وجود ندارد که یک زن بااراده نتواند آن را انجام بدهد.

از یک جهان مونث استقبال کنید

از حق خود دفاع کنید. روی پای خود بایستید. به توانایی های خود اطمینان کنید وبرای حق دختر و خواهر و مادر خود بجنگید.

سعی نکنید خود را با خواسته های دیگران نتظیم کنید

هر کسی می تواند از شما درخواستی داشته باشد، ولی تا جایی که مزاحم اعتقادات شما نباشد، تا جایی که شخصیت شما حفظ شود، شما مجبور نیستید تن به هر کاری بدهید تا مورد قبول واقع شوید. خودتان باشید.

به خانم های دیگر کمک کنید

یک سخنی از یک شخص بلند پایه هست که می گوید : " در جهنم یک قسمت برای زنانی وجود دارد که به زنان دیگر کمک نمی کنند." موفقیت شما، نیتجه موفقیت زنان دیگر است و برعکس. پس مثل اعضای یک تیم، به زنان دیگر کمک کنید و جایگاه خود را در جامعه محکم کنید.

منبع : http://www.entrepreneur.com/article/250715