یکی از چالش هایی که ممکن است هر کارآفرینی با آن روبه رو شود، پیدا کردن راهکاری برای همیشه هوشیار بودن است، هوشیار بودن برای دنبال کردن فرصت هایی که یک محصول و یا سرویس را تبدیل به یک برند کند. مغز ما مانند هر عضله دیگری در بدنمان در اثر کار زیاد دچار خستگی می شود. نکته اینجاست که هرکس باید یاد بگیرد که چگونه کنترل جریان روحی خود را به دست بگیرد، اگر می خواهد که در رقابت باقی بماند. هر ورزشکار و یا هر کارآفرینی به استراحت نیاز دارد که در همان زمان دیدگاه های جدیدی به ذهنش خطور می کند. در اینجا به ۵ راه برای استراحت دادن به خود و تازه سازی بدنتان بعد از هر فعالیت روزانه ای اشاره می کنیم:

موبایل خود را خاموش کنید

بله درست است، موبایل خود را برای یک ساعت هم که شده خاموش کنید و آنگاه ببنید که چه قدر کارایی تان افزایش می یابد. شما با این کار از وقفه های ناگهانی که باعث برهم خوردن تمرکزتان می شود جلوگیری می کنید. و یا حداقل تلفنتان را به گونه ای تنظیم کنید که تنها در مواقع ضروری زنگ بخورد.

از دنده سبک به سنگین بروید و برعکس

تکنیک Pomodoro، یک راهکار برای مدیریت زمان و مقدار تمرکز در یک بازه زمانی است. این تکنیک به این صورت کار می کند: یک ساعت بردارید و آن را برای ۲۵ دقیقه آینده کوک کنید، حالا شروع به کار کنید. زمانی که زنگ ساعت به صدا درآمد برای سه الی پنج دقیقه استراحت کنید. این چرخه را برای سه تا چهار بار متوالی انجام دهید و بعد از آن به تدریج میزان کار و استراحتتان را بیشتر کنید.

هدف از این وقفه ها،  تمرین دادن مغز برای تازه سازی است که در نتیجه آن به هرچه چابک تر شدن آن کمک می شود و هر زمان که نیاز باشد از دنده سبک به سنگین تغییر حالت داده شود.

برای داشتن تمرکز تمرین کنید

اگر یک گزینه وجود داشته باشد که بتواند دلیل موفقیت رهبران تاثیرگذار و افراد موفق باشد، آن پایداری اینگونه افراد است. برای بهترین بودن در هر بخش به تمرکز و تلاش مداوم نیاز است که آن هم نتیجه تمرینات به خصوص در زمان های مشخصی است.

به شرایط روانی خود توجه کامل داشته باشید

اگر دیدید که زودرنج و عصبی هستید، دست از کار بکشید. این را به عنوان نشانه ای ببینید که به شما می گوید زمان استراحت است، زمان تازه سازی انرژی است.

ورزش کنید

در طول یک روز در بازه های زمانی مختلف زمانی را به استراحت و انجام یک سری فعالیت های فیزیکی اختصاص دهید. تنها با کمی پیاده روی می توانید سطح تمرکز و ظرفیت روانی خود را افزایش دهید.

کارآفرینی یک تمرکز بلند مدت را می طلبد و همچنین اهمیتی که شما هرروز به خود می دهید و اینکه چه قدر تاثیرگذار هستید. پس این تمرین ها را برای زمانی که نیاز است ذخیره کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/242083