(( اگر می توانی رویایش را ببینی، پس می توانی انجامش بدهی))

والت دیزنی

عملی که همراه با یک طرز فکر کارآفرین گونه باشد، به شما قدرت می دهد تا زندگی خود را بر اساس آنچه که می خواهید، پیش ببرید. اولین پله برای تلاش کردن، تصور کردن آن و رویاپردازی کردن است. شما با رویاپردازی تنها، به جایی نمی رسید، و به یک طرز فکری برای پیمودن مسیر خود نیاز دارید. اینجا به بیان ۵ پله موفقیت و طرز فکر کارآفرینی می پردازیم که به شما اجازه عملی کردن رویاهایتان را می دهد:

برروی خود شرط بندی کنید

شما باید بدانید و تصمیم بگیرید که شما یک راه حل هستید و می خواهید برروی این راه حل شرط ببندید. یک طرز فکر به شما اجازه می دهد که در چالش های زندگی مقاومت کنید و شما را در یک مسیر درست ذهنی برای انجام هر عمل قرار می دهد. یک طرز فکری کارآفرینی با بنانهادن مهارت‌های مورد نیاز، علایق، اخلاق کاری شروع می شود که به شما توانایی کنترل و مدیریت کردن هر آنچه که در زندگی تان پیش می آید را می دهد. 

۱۰۰ درصد خود مسئول کارهای خود باشید

کارآفرینان موفق به کسی و یا چیزی آویزان نمی شوند تا به موفقیت برسند. شما باید همین الان تصمیم بگیرید که خود شما زندگی تان را طرح ریزی می کنید و این زندگی انتخاب های شما را برای رسیدن به هدف منعکس می کند. پس کسی را سرزنش نکنید و خود نیز خجالت نکشید و مسئولیت کارهای خود را به طور کامل به عهده بگیرید. شما باید با وجود شرایط اجتماعی و اقتصادی، تنها  خود را مسئول کارهای خود بدانید.

کافی هیچوقت کافی نیست  

شاید برخی فریاد بزنند که کافی، کافی است، اما شما نباید این کار را بکنید. شما می توانید هر آنچه را که در زندگی می خواهید بدست آورید، چرا که کنترل همه چیز در دستان شما است. شما در هر شرایطی مقاومت خواهید کرد. شما نمی دانید که در آینده چه پیش خواهد آمد، اما با یک طرز فکر کارآفرینی مناسب، می دانید که می توانید همه چیز را تحت مدیریت و کنترل خود در بیاورید.

شوق و علاقه مثل یک دارو است

طرزفکری که با نیروی شوق و علاقه تقویت شود، منجر به موفقیت خواهد شد. شما به داروی به خصوصی نیاز ندارید، بلکه تنها به نیروی شوق و علاقه نیاز دارید تا هر لحظه از زندگی را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید. به جلو بروید، آن هم با یک نیروی اشتیاق به عملی کردن رویایتان.

بهای هرچیزی را بپردازید

یک طرز فکر کارآفرینی درست، قیمتی دارد. شما به طور اتفاقی این طرز فکر را پیدا نخواهید کرد، بلکه باید در این راه درد و رنج و سختی را به جان بخرید. شما ممکن است دوستان خود را از دست بدهید، کم خوابی داشته باشید و یا شاید مجبور شوید که بی خیال بسیاری از بهانه های خود شوید. شما انتخاب می کنید که بهای رسیدن به هدفتان را بپردازید، پس به یک طرز فکر موفق و ارزشمند نیاز دارید تا با انگیزه کامل به جلو بروید.  

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/248474