شاید مدت ها برای یک شرکت کار کنید و روزی شرکت شما به یکی از بهترین و معروف ترین شرکت هایی تبدیل شود که هرکسی آروزی کارکردن در آن را داشته باشد. بخصوص درزمانی که رتبه بندی شرکت شما از لحاظ محیط کاری، در نتیجه آرای خود کارکنان شرکت باشد. شرکتی که بهترین تسهیلات و امکانات را در اختیار کارکنان خود می گذارد و ازیک محیط فعال و مطبوع برای هرکارمندی برخوردار است.

اما نکته اینجاست، بعد ازمدتی این تسهیلات و امکانات و محیط کاری نیست که بتواند به تنهایی کارکنان شرکت را درکنار هم نگه دارد و یک محیط کار حرفه ای را تشکیل دهد و درنهایت منجر به رشد و ماندگاری شرکت شود. زمانی که به دنبال یک شرکت برای کار می گردید، براین تمرکز کنید که آنچه که یک شرکت را به یک محیط کسب و کاری عالی و موفق تبدیل می کند، فرهنگ سازمانی آن است و نه امکانات و تسهیلاتی که در اخیار کارمندانش می گذارد.

پس درزمان جستجو برای یک محیط کاری خوب، به دنبال این ۵ کیفیت باشید:

تاثیربربازار و مشتری

ازخود بپرسید: آیا فرصت این را دارید که تاثیرگذار باشید و مسئولیت های شما با ماموریت و استراتژی های شرکت تطابق دارد یا خیر؟ اگر بله، این بهترین علامت یک فرصت است همراه با یک پتانسیل برای تامین یک آینده روشن و رضایت شخصی.

چالش

شما هیچگاه نباید دست از یادگرفتن بردارید. اگر در منحنی یادگیری خود احساس خستگی نمی کنید، پس رشد نخواهید کرد. شرکت شما باید برای شما فرصت هایی را ایجاد کند تا با چالش های جدید روبه رو شوید و به رشد خود سرعت ببخشید.

احترام

شما باید احساس کنید که درنگاه مدیر، تیم کاری و فرهنگ سازمانی خود یک شخص ارزشمند هستید، صرف نظر از جنسیت،‌ نژاد و تیپ وقیافه و پیش زمینه شما. به دنبال جایی باشید که به شما و توانایی های شما احترام بگذارند و خود وجودی شما را بخواهند. جایی که خودتان باشید.

ارزش‌ها

ارزش های شرکت شما باید با ارزش های شما همخوانی داشته باشد. اخلاق کسب و کاری،‌ اعتقادات و ارزش های موجود در جامعه شما باید برای شما مهم باشند. اگر نمود آنها را در یک شرکت نمی بینید، حتما برای ایجاد ارتباط دچار مشکل خواهید شد.

مربی گری

مدیر شما باید حامی شما باشد و یک شبکه از همکاران که به شما و موفقیت شما اهمیت می دهند درپیرامون شما وجودداشته باشد. این می تواند مشتمل بر دریافت بازخورد صادقانه باشد که شما را برای رسیدن به اهداف حرفه ای تان توانا می سازد. این می تواند یک حفره در تجربه کاری شما در صنعت باشد و شما را به سمت ناکامی سوق دهد.

شما احتمالا بیشترین زمان خود را در محیط کاری می گذرانید. پس محل کار شما باید با شما همخوانی داشته باشد و مناسب شما باشد. یعنی محیطی که نهایت پتانسیل و بهترین خود وجودی شما را بکار گیرد و شما را به اهداف بزرگتان برساند. درآخر باید گفت که یک محیط کاری باید درکنار فرصت های کاری، لذت را نیز برای شما فراهم کند.

منبع:https://www.entrepreneur.com/article/272139