۱- هیچ کس از لحاظ وفاداری به مشتری بالاتر از بابانوئل قرار ندارد

در روزهای منتهی به کریسمس بالغ بر ۲٫۲ میلیارد نفر در سطح جهان مشتری بازار بزرگ این عید هستند. این بازاری است که همه کارآفرینان آن را دوست دارند. بابانوئل در این بازار بزرگ، مشتریان خود را تقسیم بندی می کند. او به حرف همه گوش می دهد و هر آنچه را که مشتریانش بخواهند تا ۲۴ دسامبر به آنها تحویل می دهد.شما هم برای اینکه تبدیل به کارآفرینی موفق شوید باید بتوانید از بازار هدف خود حمایت کنید. همچنین باید مشتریان تان را تقسیم بندی نمایید تا بتوانید مشتریان وفادارتان را در اولویت اول قرار دهید. و بالاخره مهم تر از همه اینکه، به خواسته ها و نیازهای آنها گوش دهید.

۲- او از ارزش تنوع آگاه است

بابانوئل بر اساس سفارشات، بهترین پیشهادها را ارائه می دهد. او به عملکردش تنوع می بخشد و می تواند طیف وسیعی از هدایا را به کودکان سراسر جهان عرضه نماید.کسب و کار شما هم باید اینگونه باشد. فقط با عرضه یک محصول یا خدمات، خودتان را گوشه نشین نکنید. در عوض به فکر ایجاد تنوع در محصولات تان باشید.

۳- بابانوئل استراحت می کند

او بعد از صرف زمان حدود یک سال برای آماده سازی و تحویل یک شبه هدایا به کودکان، زمان زیادی را صرف احیاء و بازسازی خود می کند. مردی که زیاد کار می کند مستحق صرف زمانی برای استراحت است.

از این رو، به مرخصی رفتن باید تبدیل به اولویت یک کارافرین شود. بدون استراحت، ذهن و بدن شما شارز دوباره نمی شوند. با دور ماندن از کار، به خودتان، ذهن تان و جسم تان استراحت دهید.

۴- رکود اقتصادی در او تاثیری ندارد

حتی بحران های شدید اقتصادی هم نمی تواند مانع از عملکرد بابانوئل شود. رکود اقتصادی هر کسب و کاری را با چالش مواجه می کند. اما اگر می خواهید این بحران تاثیری بر کسب و کار شما نداشته باشد، بر فروش محصولات ضروری و محدود کردن بودجه تان تمرکز نمایید تا بدین ترتیب در مورد اقلامی که نیاز ندارید هزینه نکنید.

۵- مدتهاست که دوری از آن اجتناب ناپذیر است

بابانوئل توانسته در اکثر کشورها محبوب باقی بماند، چرا که باعث خوشحالی دل کودکان شده و به آنها القاء می کند که باید انسان های بهتری باشند. از این رو کودکان اگر بخواهند آرزوهایشان تحقق یافته و مشکلات شان حل شود باید بابانوئل را باور داشته باشند.

کسب و کار شما هم باید عاملی الهام بخش برای مشتریان تان باشد. همانگونه که بابانوئل بخش جدایی ناپذیر تعطیلات کریسمس است، کسب و کار شما هم باید تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره مشتریان تان شود.

۶- بابانوئل تیم قابل اطمینانی را تشکیل داده که مدتها کنارش می مانند

بابانوئل دارای تیمی ماهر و مجرب است که همواره از او حمایت می کنند، نظیر کارگاه هایی که اسباب بازی تولید می کنند یا گوزن هایی که سورتمه او را می کشند. شما هم باید دارای چنین تیم قوی ایی باشید تا از داشتن محصولات با کیفیت بالا مطمئن شوید.

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/252921

برداشت آزاد خودم از این موضوع.