هیچ گونه راه جادویی برای موفق شدن یک استارتاپ وجود ندارد، اما این تیم شما است که می تواند شما را موفق کند و یا نه. نویسنده این پست فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی و نویسنده کتاب The Tech Entrepreneur’s Survival Guide می باشد و نظرات خود را راجب ویژگی های اعضای یک تیم استارتاپی مطرح کرده است.

تعدادی قوانین واضح وجود دارد که افراد یک شرکت یا یک استارتاپ در زمینه تکنولوژی می توانند با پیروی از آنها به موفقیت برسند. زمانی که یک شرکت کار خود را با یک الی دو کارمند شروع می کند، 6 ویژگی کلیدی شخصیتی وجود دارد که می تواند یک تیم درجه یک را تشکیل دهد.

نابغه تکنولوژی

در یک استارتاپ تکنولوژی به نفع شما است که یک نفر را در تیم خود داشته باشید که دانش کافی را در زمینه تکنولوژی داشته باشد و بتواند تمامی کارهای مربوط به این زمینه را انجام دهد.

رهبر

داشتن یک رهبر و یا یک سئو که همیشه تصمیم گیری نهایی با او باشد نیز یک ویژگی حیاتی می باشد. این خیلی خوب است که در یک تیم رهبری و مدیریت همه با آزادی نظرات خود را مطرح کنند و همه نظرات به هم نزدیک باشد، اما در جایگاه یک رهبر همیشه نیاز نیست که این شخص نظری بدهد که همه موافق آن باشند، در واقع مهم این است که کسی در یک تیم باشد که همه به حرفش گوش بدهند و بی چون و چرا از او پیروی کنند.

کهنه کار صنعت

شخصی که معمولا در استارتاپ های جوان تر نادیده گرفته می شود، یک شخص مجرب در زمینه صنعت می باشد. کسی که واقعا ارزش یک صنعت را بداند. این افراد تنها به دنبال یک چیز جدید و یا جذاب نیستند، بلکه آنها واقعا می دانند که چه چیزی در شرایط کنونی صنعتی نیاز است.

متخصص فروش

یک متخصص فروش نه تنها کسی است که در زمنیه تکنولوژی تخصص دارد، بلکه کسی است که مهارت کافی در زمینه فروش محصولات به مشتریان را داشته باشد. چه کسی می گوید که یک استارتاپ جوان از داشتن تخصص کافی در زمینه فروش محروم است؟ وقتی که ما تلاش می کنیم یک شخص کارکشته را در زمینه فروش استخدام کنیم، نه تنها ارزش کارخود را دانسته ایم بلکه به مشتری نیز بها داده ایم.

سوپراستار

این شخص می تواند هر کسی باشد، یک نابغه تکنولوژی و یا یک سئو، اما باید شخصیتش به گونه ای باشد که افراد را جذب کند. کسی که تمامی سازوکارهای یک بازاریابی موثر را می داند. کسی که شما با خیالی راحت او را به کنفرانس ها و نشست های تجاری می فرستید.

معلم مالی

این شخص زمانی به درد شما می خورد که هنوز محصولی را به بازار ارائه نکرده اید و می خواهید در هر زمینه مالی روی اصول پیش بروید. داشتن یک شخصیت اقتصادی بسیار مهم است. شما به کسی نیاز دارید که توانایی کافی در بازی و مدیریت اعداد داشته باشد. اگر چنین شخصی در تیم شما نیست و قادر به پیدا کردن او هم نیستید، می توانید یک از اعضای تیمتان را که احساس می کنید مهارت کافی در این زمینه دارد، در این پست بگذارید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/233287