بیل ماکیتیس مدیر ارشد بارایابی سابق Zendesk در سخنرانی اش به 9 رشته بازاریابی  اشاره می کند.

 تیم عملیات و تجزیه و تحلیل :

عملیات تجزیه و تحلیل تیم  بازاریابی اولین تیم بازاریابی هر شرکت خدمات نرم افزاری است .چون این تیم بنای زیرساخت تجربی  برای تعیین تاکتیک های بازاریابی است. و این تیم بزرگترین تیم است.این تیم برای تجزیه و تحلیل درست کارش از ابزارهای گوگل مثل گوگل آنالیز ،گوگل ترندز و.... استفاده می کند.

 تیم ایجاد محتوا:

یک نام تجاری جمع کل همه فعل و انفعالات یک مشتری با این شرکت است.  محتوای اطلاعاتی که از محصول داده می شود به مشتری در خرید درست  کمک می کند. بنابراین متخصص استراتژی محتوا می تواند کمک شایانی در موفقیت فروش بهتر محصولات انجام دهد.

تیم کسب پرداخت :

در این قسمت قرار است مشتری محصولی را که پسندیده و با محتوای اطلاعاتی که از محصول  می داند برای خرید محصول اقدام کند بنابراین باید هزینه را پرداخت کند.

تیم ایجاد وب سایت:

این تیم نقش مهمی در کسب و کار دارد چون با طراحی درست سایت و رعایت نکات کلیدی سئو می تواند رتبه سایت را در بین سایت های رقبا بهتر کند و اگر این تیم بسیار تلاش کند و افراد متخصصی باشند .

تیم بازاریابی محصولات:

این تیم نقش بسیار مهمی در فروش محصولات خواهند شد چون تیم باید افراد جامعه را با توجه به حرفه  ای که دارند  تقسیم بندی کند و با توجه به نیازشان محصولاتی که می خواهند  را برایشان ایجاد کنند.

تیم روابط عمومی: مسلما " روابط عمومی بالا در بازاریابی محصول از طریق تماس با مشتریان و تبلیغ محصول به آن ها نقش دارند. و هر چقدر تیم تخصصش بیشتر باشد و بتواند با  مشتری ارتباط خوبی برقرار کند محصولات بیشتری به فروش خواهد رفت.

تیم بین المللی:

تیم Zendesk در تیم بین المللی خود را متفاوت تر از بسیاری از شرکت ها می داند.آنها به زبان مادری کشورهای هدف خود  با آن ها حرف خواهند زد.

منبع:

http://tomtunguz.com/bill-macaitis-talk/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.