موقعیت های ممتاز را شناسایی کنید

این توصیه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد اما برای ایجاد ارتباط متقابل با مشتریان و ایجاد یک سابقه درخشان در پشتیبانی مشتریان استثنایی خود نکته کلیدی شگفت زده کردن است.

در این مورد داستانی وجود دارد که چگونگی تاثیر عوامل متحیر ساختن را نشان میدهد که این داستان در مورد یک کسب و کار بزرگ سامسونگ- است.یک مشتری دائمی یک طرح طنز از یک دایناسور را به صفحه فیسبوک سامسونگ ارسال کرد و ادعا کرد که میخواهد یک قاب نقاشی شده تلفن همراه داشته باشد.با اینکه اینکار نیازمند تولید طاقت فرسایی بود سامسونگ این موقعیت را به عنوان یک فرصت شناسایی کرد و یک قاب شخصی سازی شده را برای تلفن همراه گلکسی اس تری جدید او فرستاد.

شبکه اجتماعی همیشه میتواند مفید باشد.اما نیازمند یک چشم تیز بین است که موقعیت های ممتازی مانند بالا را شناسایی کند و باعث شود که با یک سرویس دهی غیر عادی روز یک مشتری را بسازد.

شرایط را مطابق میل سازید

قالب رایج این نوع داستان های خدمات به مشتریان به یاد ماندنی این است که کسب و کارها از حد معمول فراتر میروند تا یک موقعیت را باب میل یک مشتری سازند.

در یک مثال بسیار خوب دیگر از سرویس دهی به یاد ماندنی استودیو بانجی، یکی از محبوب ترین توسعه دهندگان بازی در این صنعت تمایلشان برای مراقبت از مشتریانشان را یک سطح بالاتر برد.

این داستان با یک پدر رنجدیده از عمل پیوند کبد پسرش در یکی از روزهای تعطیل شروع میشود. به خاطر ماندن در بیمارستان پسر او نمیتوانست جدیدترین نسخه بازی ویدیویی محبوبش را بازی کند پدر هالو با بانجی تماس گرفت.پاسخی که او از این شرکت دریافت کرد بسیار دور از انتظار همه بود!

ابتدا کل کادر بانجی یک کارت امضا شده همراه با دعاهایی برای بهبود او برایش فرستادند:

برای جبران از دست دادن فرصت بازی توسط هالو تیم بانجی یک کلاه مخصوص بر اساس شخصیت اصلی آن درست کردند و آن را همراه با تیشرت اسباب بازی و یک بسته طراحی شده توسط طراحان بازی  برای او ارسال کردند:

پدر هالو بعدا یک نامه تشکر و مجموعه ای از عکس های روز کریسمس که بانجی پسرش را در این روز در بیمارستان ملاقات کرده بود و برای او هدایا را آورده بود را ارسال کرد:

او هنگامی که کلاه طراحی شده برای هالو ریچ را دید بسیار شکه شده بود!بانجی تو نقش بزرگی را در نشاندن لبخند بر لبان او بازی کردی!خانواده من نمیدانند چطور از تو تشکر کنند!

منبع:

http://www.helpscout.net/blog/customer-appreciation/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.