راه اندازی یک کسب و کار خانگی مزایای بسیاری دارد، انعطاف پذیری بالا، توانایی تنظیم یک برنامه کاری شخصی و بسیاری دیگر، این مزایا بسیار مهم هستند، اما باز هم راه اندازی و توسعه یک کسب و کار خانگی می تواند بسیار سخت باشد. خانگی بودن یک کسب و کار هیچ گاه به معنای کوچک بودن آن و یا وجود داشتن محدودیت در فرصت ها نیست. بسیاری از کمپانی های موفق و برجسته در جهان مثل اپل و فورد، کار خود را از یک کسب و کار خانگی آغاز کرده اند. به علاوه 69 درصد از کارآفرینان کسب و کار خود را از خانه خود آغاز می کنند. اگر شما دارای یک تمایل عظیم و به دنبال فرصتی برای عملی کردن ایده های ناب خود هستید، آن هم در خانه خود، نیاز به یک نقشه جامع دارید، پس پیش از هر کاری به توصیه های زیر توجه کنید:


از همان ابتدا به گونه ای دقیق حسابداری کنید

یک کسب و کار خانگی از معافیت های مالیاتی بسیاری برخوردار است، اما به هرحال یک سری قوانین سفت و سخت وجود دارد که شما موظف هستید تا کسب و کار خود را بر پایه این قوانین جلو ببرید، پس از همان ابتدا یک نرم افزار جامع حسابداری و مالیاتی تهیه کنید و از درست بودن چهارچوب کاری خود مطمئن شوید.

با یک وکیل حقوقی مشورت کنید

بله، قوانین حقوقی بسیاری حتی برای کسب و کارهای خانگی وجود دارد، به خصوص زمانی که شما با گروهی از مشتریان و کارکنان در ارتباط هستید. با نادیده گرفتن کوچکترین چیزی ممکن است کار خود را نابود کنید. پس در جستجوی یک وکیل حقوقی کارکشته باشید و با او مشورت کنید:

در زمینه همکاری با افراد و شرکت های دیگر یک ساختار مناسب را تنظیم کنید

از مناسب بودن روند کاغذبازی برای کارکنان خود اطمینان حاصل کنید

مرزی مشخص را بین کارکنان و واسطان تجاری تعیین کنید

سوال بپرسید و مطمئن شوید که کاملا در چهارچوب قانون جلو می روید

بین زندگی شخصی و کار خود حد و مرز قائل شوید

زمانی که شما در خانه خود مشغول کار هستید، بسیار آسان است که از دفتر کار خود خارج و به کاری در خانه مشغول شوید و یا حتی فکرتان را بر روی کاری و یا موضوعی در خانه مشغول کنید، اما آنچه که مهم است، شما باید در ساعات کاری خود بر روی کار خود متمرکز باشید، کمی سخت و دور از واقعیت است، اما شدنی است. به یاد داشته باشید که شما یک برنامه کاری تنظیم کرده اید. ممکن است که اتفاقات غیرمنتظره ای بیفتد، پس تلاش کنید زمانی که کار نمی کنید، کاملا از فضای کاری خود دور باشید. این گزینه ای بسیار حیاتی برای سلامت روحی و شادابی شما است، و همچنین خانواده شما.

یک شبکه راه اندازی کنید

زمانی که شما در خانه کار می کنید، زمان بسیاری را در تنهایی خود به سر می برید، این ممکن است باعث تاثیرات روحی منفی و عواقب فیزیکی شود، به خصوص برای کارآفرینانی که عادت به در کنار جمع بودن دارند. پس به دنبال شرکت در جلسات و برنامه های عمومی سازمان ها و هرگونه گردهمایی باشید، عضو شبکه های مختلف شوید. در تلاش باشید تا با یک دید همه جانبه از جامعه، صنعت خود را رشد دهید، با مردم ارتباط برقرار کنید. همین باعث تولید یک انرژی اجتماعی مورد نیاز برای شما خواهد شد، و دیگر مزیت مهم آن، کمک به هرچه بیشتر شناخته شدن برند کاری شما خواهد بود.

راه اندازی یک کسب و کار خانگی دارای چشم اندازی هیجان انگیز است، اما به فعالیت بسیاری نیاز دارد. برای مطمئن شدن از اینکه در راهی درست گام برداشته اید و جلو می روید، موارد بالا را در نظر داشته باشید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250045