رای شما ممکن است پیش آمده باشد که بارها و بارها شنیده باشید که فلان شخص یک کارآفرین خوش شانس است. تمامی کارآفرینان بزرگ با دستان خود این شانس را نصیب خود می کنند. باهوش ترین آنها در تصمیم گیری های حیاتی، از هرگونه پشتیبانی اضافی استقبال و بر روی چالش های معمول یک کارآفرینی، سخت تر کار می کنند. درا ینجا نویسنده این متن به عنوان یک مربی استارتاپی حرفه ای، مجموعه ای از استراتژی های شخصی خود را برای نجات یک کسب و کار از فاجعه و انرژی دوباره به آن بخشیدن، بیان می کند.

در مورد انرژی و زمان خود خساست به خرج دهید

از اینکه با لبخندی بر روی لبانتان بگویید نه، اصلا نترسید. بله گفتن به هرکسی ممکن است شما را از بین ببرد. همیشه بخشی از انرژی تان را برای اولویت های اضطراری ذخیره کنید، برای جذب مشتریان و برای شکست رقیبان، و نه برای زمانی که درست وسط یک بحران قرار دارید. بیاموزید که چگونه یک نفر را به جای خود نماینده کنید، از شخصی دیگر کمک بگیرید و در کارتان تعادل ایجاد کنید.

در انتخاب مشاوران خود همان دقتی را به خرج دهید که در انتخاب مجریان کاری

یک مشاور کسب و کاری خوب که یک متخصص در زمینه کار شما به حساب می آید و استارتاپی را مثل شما راه اندازی کرده است، اغلب ارزشمند تر از یک کارمند اجرایی درجه سه است. در یک رقابت نهایت تلاش خود را بکنید ولی اینگونه فرض نکنید که شما باهوش ترین هستید. به طور فعال به توصیه های مربی خود و بازخوردهای مشتریان گوش دهید.

دارایی های عقلانی خود را بازنگری کنید

اگر دیگر نمی توانید جنبه های مبتکرانه خاصی را در کار خود پیدا کنید، شما به این نیاز دارید که دوباره در مورد کارتان فکر کنید و موانع رقابتی جدیدی را ایجاد کنید تا ارزش کاریتان را بالا ببرید. برای مثال حق امتیاز برندتان، حق کپی رایت و علامت تجاریتان، هرگونه حقی را برای خود قائل باشید.

قبل از اینکه محصولی برای فروش داشته باشید، بازاریابی را آغاز کنید

امروز از طریق شبکه های اجتماعی و پلتفرم های ارتباط جمعی مختلفی می توان، به طور موثری قبل از شروع هر کاری شرایط را بسنجید. اگر هیچگونه تقاضایی را مشاهده نکردید، شاید بهتر باشد قبل از هرگونه فعالیتی عقب نشینی کنید. بازاریابی درست همیشه مهم تر از تولید یک محصول مناسب است. مهم نیست که چه قدر ایده تان عالی است، این را به یاد داشته باشید که آنچه که باعث موفقیت یک کسب و کار می شود، سرعت است. تصمیم گیری کنید، کارهای را انجام دهید و به جلو بروید. در بیشتر مواقع هرگونه تصمیم گیری بهتر از تصمیم نگرفتن است. استارتاپی که سریع تر از رقیبانش جلو نرود، عقب خواهد ماند.

با توجه به موارد بالا، سعی کنید برای موفق شدن استارتاپتان، روی شانس حساب جدی ای باز نکنید. هیچ جایگزینی برای اهداف واقعی و منطقی، روابط سودبخش، نقشه و برنامه ریزی خوب و کار سخت وجود نخواهد داشت. کارآفرینان متمرکز، استارتاپ های پرقدرتی را راه اندازی می کنند، که به یک کسب و کار موفق تبدیل خواهد شد. پس به این بیندیشید که چه قدر برنامه تان عملی و موفقیت آمیز خواهد بود؟

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/252444