در دنیای امروز و عصر اطلاعات ، استفاده از اینترنت برای کسب درآمد منبع خوبی به حساب می آید  منبعی که درآمد آن بی نهایت خواهد بود .ولی  اشتباهاتی که  مدیران کسب و کار در دنیای اینترنت انجام دهند باعث شکست در حرفه شان می شود. پس سعی کنید اشتباهتی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد را تکرار نکنید.

1.       انتظار بیش از حد طولانی برای راه اندازی یک محصول / خدمات

زمانی که شما  در وبلاگتون مطالب می نویسید  به امید اینکه مخاطبانی  از مطالب شما بازدید کنند. ماه ها یا سال ها  در وبلاگتون  هیچ محصولی را برای فروش ارائه نمی دید.به چند دلیل این اتفاق ممکن است بیفتد:

·       خیلی از وبلاگنویسان  منتظر هستند تا شمار مخاطبانشان به 1000  و یا 10000 نفر برسد و بعد اقدام به فروش محصول  خود  کنند.

·       بعضی از افراد  به سادگی صحبت از ایجاد یک محصول می کنند ولی می ترسند کسی  محصولاشان را نخرد. این افراد  دوست ندارند بعد از یک مدت طولانی که با نوشتن محتوا در وبلاگشون  مخاطبانی را به دست آوردند حال با ایجاد محصول  شکست بخورند .چون می ترسند محصولاتشان برای مخاطبین جذاب نباشد.

·       به هر حال راه اندازی هر کسب و کاری  ریسک و خطراتی را به همراه دارد. ولی اگر شما بتوانید بزرگترین ریسک کسب و کار خود را پیدا کنید.چون شما به عنوان چهره سرشناس اگر چیزی را ایجاد کنید که هیچ کسی حاضر نیست برای آن پولی بپردازد ،شما بزرگترین ریسک کسب و کارتان را  انجام دادید.

·       شما نیاز به تمرین برای راه اندازی محصولات خودتان دارید .ممکن است اولین محصولتان خوب نباشد .ولی با تلاش و پشتکارتان  می توانید  خدمات و محصولات بهتری در آینده ارایه بدید.

2.    حل مشکل بی اهمیت

اگر مشکل حل کسب و کار شما به اندازه کافی مهم است،سعی کنید آن را رسیدگی کنید مثلا" ارایه درمانی برای سرطان.کسب و کارهای موفق در همه زمان ها سعی نمودند مشکلی را حل کنند که هیچ کس به آن رسیدگی نمی کرد . بنابراین اگر شما محصولی  ایجاد کردید که این محصول از قبل وجود داشته و کسی آن را نمی خریده است  در این زمان بهتر است شما به فکر حل یک مشکل بزرگتر باشید .

3.گوش نکردن به خواسته های مشتریان

به  نظرات مشتریان خود اهمیت دهید.سعی کنید نظرات مشتریانی که محصولات را نمی خرند جویا شوید و یا حتی علت اینکه چرا محصولی را خریدند جویا شوید.می دانید چرا می گویند همیشه حق با مشتری است  ،به این دلیل که مشتری منبع درآمد شما می باشد. بدون مشتری کسب و کار شما اهمیتی ندارد.بدون مشتری شما  در کسب و کار خود دیده نمی شوید.

4-استفاده از الگوهای مشابه دیگران

در بسیاری از کسب و کارها ،مشتریان گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند.بنابراین  محصولات شما باید دارای مزیت رقابتی نسبت به افراد دیگری که همان محصولات را ارائه می دهند داشته باشد .مثلا دو سایت در زمینه فروش کالاهای دیجیتال را در نظر بگیرید.ولی  شما ترجیح می دهید از دیجی کالا خرید کنید چون  این سایت خدمات بهتری مثل  جزییات کامل محصولات ،قابلیت مقایسه محصولات و..... دارد بنابراین شما از این سایت خرید خود را انجام می دهید.

5 – انتخاب یک موضوع بی اهمیت

هر چیزی را شما انتخاب می کنید  نیازمند این است که، روی آن عمیقا" فکر کنید و خلاقیت و انرژی و پشتکارتان را برای عملی کردن  ایده یا موضوعتان به کار ببرید.

6. شروع با انتظارات بسیار اشتباه

ساخت یک کسب و کار موفق یک تعهد بزرگ است.اگر کار شما به صورت تمام وقت باشد   شرایط شما سخت تر خواهد بود. اگر برنامه شما شامل هفته های کاری چهار ساعته باشد  و یا اگر جدول زمانی خود را در هفته یا چند ماه اندازه گیری کنید، شما احتمالا شکست خواهید خورد. موفقیت یک شبه وجود ندارد.شما باید طرح اصلی  که نوشتید را چند بار مرور کنید تا بتوانید همه جوانب را بررسی کنید .

از خودتان بپرسید که  کسب و کار شما ارزش این همه وقت گذاشتن را برای ماه ها و سال ها دارد؟

از خودتان بپرسید آیا حاضر هستید به طور تمام وقت کار کنید ؟

از خودتان بپرسید کسب و کار شما ارزش این همه استرس و خستگی و یا  شاید بی خوابی را دارد؟

یادتان باشد از کارآفرینانی که این راه را قبلا " طی کرده اند سوال کنید ،علت های موفقیت و شکستشان را بپرسید ،برنامه زمانی برای اهدافشان را سوال کنید.پاسخ به این سوالات از طرف آن ها می تواند به شما کمک کند تا  تصویر واضح تری از طرح خودتان داشته باشید.

7-سپری کردن زمان زیادی بدون انجام کار مناسب

بزرگی می گوید: نابغه یک درصد الهام، نود و نه درصد عرق ریختن  است.توماس ادیسون می گوید اگر نسبت تفکر شما به مدت زمانی که آن کار را انجام می دهید کمتر از 80 درصد باشد پس دوباره  بیشتر فکر کنید.

یعنی  سعی کنید قبل از انجام  و عملی کرده ایده هایتان  بسیار فکر کنید.  شما با فکر کردن همه  جوانب کار  را در نظر خواهید گرفت  مشکلاتی که ممکن است درحین کار برای شما رخ دهد و را ه حلی که هنگام مواجه با کار باید انجام دهید را  در دفترچه یادداشتان ذکر کنید.

8-تنهایی مسیر را  طی کردن

هیچ کس نمی تواند در کسب و کار به تنهایی موفق شود.شما به مردم نیاز دارید که کار را برایتان انجام دهند. چون مشتریان شما مردم اند ،شما برای مردم تامین کننده هستید  و برای مردم خدمات ارائه می دهید.

و مهم تر از این  استفاده ازتجربیات کارآفرینان است که این مسیر را طی کرده اند.با کارآفرینان سعی کنید در هفته ملاقاتی یک ساعته داشته باشید. در طی مسیر  از آن ها بخواهید پیشرفتتان را بررسی نمایند.سعی منید ارتباط خودتان را با کارآفرینان قطع نکنید .آن ها منبع با ارزش  تجربیاتی هستند که باید از آن تجربیات استفاده کنید.

9-گم کردن اهدافتان در وبلاگ کسب و کار

می دانید یک وبلاگ یک پلت فرمی است که می توانید  ایده هایتان را به اشتراک بگذارید با مردم ارتباط برقرار کنید  پس اگر قرار است از وبلاگتون کسب درآمد کنید و محصولات خود را به فروش بگذارید  سعی کنید وبلاکتون را به درگاه بانکی مجهز کنید. بنابراین مشخص کردن هدفتان از ایجاد وبلاگ مهم است این که قرار است فقط مطالب رابه اشتراک بگذارید یا محصول خودتان را بفروشید و یا هردو.

 

منبع:

https://fizzle.co

برداشت آزاد خودم از این موضوع.