ادامه پست قبل......

آیا برای حفاظت از ارتباط اینترنت شرکتم نیازی به فایروال است؟

همیشه برای کنترل ترافیک شبکه اینترنت شرکتتان از فایروال استفاده کنید. یک فایروال می تواند در مقابل هکران برای ورود به شبکه، حفاظت به عمل بیاورد و دسترسی آنها را بلاک کند. همچنین یک فایروال می تواند کارکنان شما را برای فرستادن ایمیل های مهم و از انواع خاص و مرتبط با شرکت به خارج از شبکه، محدود کند.

چند وقت یکبار باید از اطلاعات ضروری شرکت پشتیبان بگیرم؟

از اطلاعات حیاتی کسب وکارتان بر اساس یک برنامه اتوماتیک دوره ای، پشتیبان بگیرید. برای این کار می توانید از برنامه هایی چون encrypted backup storage services و SugarSync، استفاده کنید.

آیا نیازی به کدگذاری اطلاعات است؟

کدگذاری داده ها برای مخفی سازی اطلاعات یک حساب بانکی و یا کارت اعتباری، ضروری است. الگوریتم های کدگذاری شکل فایل های اطلاعاتی موجود در سیستم شما را تغییر می دهد تا قابل تشخیص و سوءاستفاده نباشد، آنوقت است که اگر یک مجرم اینترنتی قصد دزدیدن اطلاعات شما را داشته باشد، هیچگاه الگو و مفهوم اصلی این اطلاعات را تشخیص نخواهد داد، چرا که هیچ گونه کلیدی برای رمزگشایی این داده ها ندارد.

چگونه می توانم سیاست های امنیتی را به کارمندان تفهیم کنم؟

یک نوشته از سیاست امنیتی شرکت همراه با جزئیات تهیه کنید تا بایدها و نبایدهای یک کارمند در هنگام استفاده از دستگاه های شرکت به او تفهیم شود. همچنین یک ساختار واضح و روشن را برای چگونگی کنترل اطلاعات حیاتی شرکت و مشتریان از جانب کارکنان، تعیین کنید. تمامی سیاست های امنیتی خود را از طریق ایمیل و یا ملاقات های شخصی برای کارمندان تکرار کنید. 

چگونه می توانم ارتباط وای فای شرکت را ایمن کنم؟

به جای پروتکل قدیمی WEP، از پروتکل WPA2، برای حفاظت از ارتباط وای فای استفاده کنید، چرا که به طور گسترده ای دست به کدگذاری اطلاعات می زند. برای پنهان سازی شبکه وای فای، اسم اکسس پوینت وایرلس و روتر و همچنین SSID خود را تغییر دهید، چرا که هکران به سادگی می توانند به این اطلاعات دستیابی پیدا کنند.

چگونه می توانم دستگاه های موبایل متعلق به شرکت را ایمن کنم؟

از برنامه McAfee WaveSecure، برای رهیابی از راه دور سیم کارت ها، پشتیبان گرفتن از داده ها و قفل کردن تلفن ها از راه دور در صورت دزدیده شدن، استفاده کنید.

منبع: www.entrepreneur.com/article/226456