63. آیا اصلا باید یک کسب و کار راه اندازی کنم؟ خیر!

 اول پول در بیاورید. گلیم تان را از آب بیرون بکشید و بعد یک کسب و کار جدید شروع کنید.

64. آیا باید برای کارهای خوب کارمندانم پاداش در نظر بگیرم؟ خیر! به آنها هدیه بدهید اما پاداش مالی نه.

65. در کریسمس چه کنم؟ برای هر کسی که می شناسید یک هدیه بخرید.

66. اگر مشتری من جدیدا از همسرش جدا شده بود به او چه بگویم؟

 من می‌توانم گزینه های مناسب زیادی به شما معرفی کنم.

67. چه زمانی باید ایده ام را رها کنم؟

وقتی که برای مدت دو ماه نتوانستید هیچ گونه درآمد یا مشتری را جذب کنید یا توجهی را برانگیزید.

68. چرا مشتریان یا سرمایه گذاران من بعد از ملاقات دیروز که به خوبی هم پیش رفت با من تماس نگرفتند؟ آنها از شما متنفرند.

69واقعا چرا آنها بعد از قرار دیروز با من تماس نگرفتند؟

دیروز برای آنها چند ثانیه است اما برای شما یک عمر. کارآفرینی همراه با نوعی نسبیت است. این را بفهمید و با آن زندگی کنید.

70. آیا باید یک مدیرعامل حرفه ای استخدام کنم؟ خیر ابدا!

71.آیا باید یک مدیر فروش استخدام کنم؟ خیر. موسس شرکت، بهترین مدیر فروش است مگر  بعد از ۱۰ میلیون فروش.

 72. مشتری من ساعت ۳ نیمه شب با من تماس گرفته است آیا بهتر نیست به او محدوده زندگی و کار را یادآوری کنم؟ خیر. کار و زندگی شما یکی است

73. من اشتباهی مرتکب شده ام! آیا به مشتری هایم اطلاع دهم؟

 بله! همه چیز را به آنها بگویید. شما شریک او هستید. نه یک پنهان کار و دروغ گو.

74. سرمایه گذارانم از من می خواهند که تمرکز کنم.  به آنها گوش دهم؟ خیر. تا آنجا که می‌توانید روی موضوعات مختلف کار کنید.

75. من در زندگی شخصی ام به پول نیاز دارم. می توانم از شرکتم قرض بگیرم؟

 تنها در صورتی که کسب و کار شما برای ۶ ماه آینده بتواند بدون مشکل دوام بیاورد.

 76.من به تازگی شرکت دیگری خریداری کرده ام. بهتر نیست آنها را زیر یک سقف بیاورم؟ خیر. حداقل نه در دو سال اول.

77.آیا باید از کار فعلی ام استعفا دهم؟ خیر.

 مگر زمانی که درآمدی دارید که می‌توانید تا ۶ ماه دوام بیاورید. نیت تان این باشد که از کارتان استعفا دهید اما این کار را نکنید.

78. وقتی شک دارم چه کار کنم؟

 از مشتریان تان بپرسید که آیا تردیدهای تان ارزش فکر کردن دارند.

79. من کلی رقیب دارم چه باید کرد؟ رقابت خوب است. این به تنهایی یعنی شما یک مدل کسب و کار خوبی دارید. حالا تنها سعی کنید از آنها بهتر باشید

80آیا باید در اولین فرصت از نظر جغرافیایی کسب و کارم را توسعه دهم؟

خیر. تا آنجا که می‌توانید همه چیز را در منطقه خود متمرکز کنید. سفر، هزینه بر و وقت گیر است.

81. چه کنم که تا جر و بحث با مشتریان پیش نیاید؟ همه ارتباطاتتان را مستندسازی کنید و بعد از هر جلسه یک نسخه از صحبت های جلسه را برای شان بفرستید.

82.دریافتی ام از مشتری کافی نیست. چه کنم؟ هیچ. از مشتری بعدی هزینه بیشتری مطالبه کنید

82. من ایده ای برای یک اپلیکیشن دارم اما نمی‌دانم چه طور اجرایی اش کنم.؟

 تمامی صفحات و کارکردها را روی کاغذ بیاورید. بعد به کسی بدهید تا برایتان ویرایش کند و به صورت یک اپ واقعی درآورد. در نهایت صفحات را به یک توسعه دهنده بسپارید،. زمانبندی را مشخص کنید و در دوره های زمانی کوچک، آنرا مدیریت کنید.

منبع:

http://techcrunch.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.